|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

پیش بینی جبران یک میلیارد مترمکعب کسری مخازن آب زیرزمینی کشور برای سال جدید

با حضور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، عملکرد شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه طرح احیاء و تعادل بخشی، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه که مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، معاونین و مدیران این شرکت حضور داشتند، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، با ابراز مسرت از حضور در جمع همکاران سابق خود در شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و ضمن اشاره به ضرورت های تصویب طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، گفت: اکنون شرایط کشور از لحاظ وضعیت منابع آب زیرزمینی بسیار حساس است و برای برون رفت از این وضعیت، یک اجماع و عمل همگانی و ملی را بیشتر از قبل می طلبد.

وی افزود: خوشبختانه در بسیاری از موارد مربوط به طرح احیاء و تعادل بخشی، از آنچه که مورد نظر و پیش بینی اولیه بوده، بیشتر و بهتر عمل شده و این موضوع بارقه امیدمان را بیشتر کرده است.

مهندس حبیبی، گفت: در سال قبل پیش بینی اولیه برای جبران کسری مخازن آب زیرزمینی، 455 میلیون مترمکعب بوده ولی حدود 600 میلیون مترمکعب جبران شده است و این در شرایطی بوده که حدود 43 درصد بودجه مربوط به آن بطور میانگین در سطح کشور تخصیص داده شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، اظهار داشت: موضوع مهمی را که در اینجا می خواهم بر آن تأکید کنم، بحث اقتصاد مقاومتی است که سال جدید نیز توسط مقام معظم رهبری بر همین اساس، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و به همین دلیل ضروری است تا همه عزیزان، برنامه ها و اقدامات خود را بر این شاخص، طرح ریزی و اجرا کنند.

مهندس حبیبی، افزود: نباید اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت آب زیرزمینی را محدودیت یا محرومیت بدانیم و تفسیر کنیم، بلکه باید آن را یک ظرفیت و فرصت بدانیم و بر همین اساس، بهره وری و استفاده بهینه از منابع و امکاناتمان را سرلوحه قرار دهیم.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه حفاظت و بهره برداری، سه پروژه در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی مطرح است که شامل، نصب تعداد 50 هزار کنتور برقی فهام و هفت هزار کنتور حجمی هوشمند روی چاههای آب کشاورزی و نصب تعداد یک هزار ابزار اندازه گیری حجمی جریان آب سطحی و همچنین جبران کسری مخزن آب زیرزمینی به میزان یک میلیارد مترمکعب که تقریبا معادل پر کردن حدود 20 هزار حلقه چاه غیرمجاز در سال 95 است.

مهندس حبیبی، گفت: در حدود 1.5 میلیون هکتار از شبکه های مدرن آب سطحی در کشور می توانیم آب را به صورت حجمی به بهره برداران تحویل دهیم که این کار در راستای پروژه های اقتصاد مقاومتی و بهینه سازی مصرف است.

وی، با تأکید مجدد بر تلاش برای جاری و ساری شدن فرهنگ مصرف بهینه و افزایش آگاهی عمومی نسبت به شرایط کم آبی و بحرانهای موجود، از همه همکاران خود خواست تا با وجود کم بودن اعتبارت، همچنان عزم خود را جزم کرده و بر اجرا شدن این طرح، به صورتی گسترده تر و اثرگذارتر پیگیر باشند.

 در ادامه، و پس از ارایه گزارشی که توسط معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای و دیگر مدیران مرتبط با طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ضمن ابراز خرسندی از توجه مدیران ستادی مدیریت منابع آب ایران به شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری های مستمر و حضوری آنها و همچنین با اشاره به اهمیت طرح احیاء و تعادل بخشی، گفت: با توجه به حساسیت های موجود و مشکلات و چالشهایی که بحث خشکسالی در سطح استان بوجود آورده، به فراخور اولویت ها و امکانات موجود، اقدامات زیادی در سال گذشته صورت گرفته و امسال نیز بر آن هستیم که با وجود اعتبارات کم، همچنان بندهای مختلف این طرح را با گشتردگی و شتاب بیشتری اجرا کنیم.

مهندس علی لطفی، افزود: خوشبختانه با تلاش های همکاران و همچنین همکاری دستگاههای مرتبط با بخش آب، از جمله قوه قضاییه و نیروی انتظامی و همچنین حوزه استانداری و ... مسیر اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، هموارتر شده و به نوعی همگرایی و هم افزایی امیدوارکننده ای شکل گرفته و امیدواریم به زودی، شاهد اثرات مثبت اجرای این طرح در سطح اشتان باشیم و بتوانیم کمک موثری در مدیریت کلان و آینده نگر بخش آب کشور باشیم.

کد خبر: 307
  تاریخ خبر : 1395/02/09
 مسئول روابط عمومی
 805
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 6
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 195
  • بازدید دیروز : 1,246
  • کل بازدید : 1,979,495
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/28 09:13:43
  • شناسه IP شما : 3.139.97.157

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :