|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهمئی

ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آّب شهرستان بهمئی با موضوع حریم و بستر تالاب برم الوان و راهکارهای حفاظت کمی و کیفی از آن به ریاست معاون فرماندار شهرستان و با حضور مهندس ضرغامی جانشین مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در محل سالن جلسات فرمانداری، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه استان کهکیلویه و بویراحمد، در این جلسه، مهندس فریبرز ضرغامی جانشین مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، پس از ارایه گزارشی توسط رییس اداره منابع آب شهرستان بهمئی، با اشاره به اینکه تالاب ‌ها زیستگاه مهمی برای چرخه حیاتی گیاهان و جانوران هستند و نقش مهمی در تعدیل آب و هوا، کاهش ریزگردها و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دارند، گفت: تالاب برم الوان شهرستان بهمئی، به عنوان یکی از بارزترین مناطق گردشگرپذیر استان هم از نظر چشم انداز زیبای طبیعی و هم راه دسترسی به آن می باشد. 
وی، هر گونه تبدیل حد بستر و حریم تالاب برم الوان را به سایر کاربری ها نظیر کشاورزی، آبزی پروری، زهکشی و خشکاندن آن ها برای توسعه اراضی زراعی یا تحصیل زمین برای توسعه صنعت را طبق دستورالعمل ها و مقررات مربوطه ممنوع دانست.و بر حفاظت و صیانت از آن تاکید کرد. 
مهندس ضرغامی، به آخرین وضعیت پروژه های آبی شهرستان داشت و افزود: ان شاالله طبق پیش بینی های صورت گرفته، در دهه مبارک فجر، پیمانکار جدید طرح آبرسانی از سد کوثر به لیکک و حومه، تعیین و مجددا پروژه فعال خواهد شد. 
همچنین، محسن افروزی، رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی و دبیر جلسه، با مرور مصوبات جلسه قبل، گزارشی از آخرین مطالعات تعیین حد بستر و حریم تالاب برم الوان را بیان کرد و گفت: به طور کلی منابع تامین کننده آب تالاب در درجه اول چشمه های خودجوش کف و اطراف دیواره تالاب و در درجه دوم آب سیلابهای فصلی می باشد و بررسی گذشته نشان می دهد که وابسته به میزان بارش تغییرات مرفولوژیک سطح تالاب برم¬الوان قابل ملاحظه بوده و وسعت آن از 12 هکتار تا 38 هکتار تغییر می کند. 
وی، افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده و بازدیدهای بر اثر بارندگی و بالا آمدن طبیعی آب تالاب به صورت غیر اصولی و برخلاف مقررات و ملاحظات حفاظت از تالاب، در حاشیه شمالی تالاب کانالی به ابعاد 3 تا 5/1 متر عمق، 5/1 تا 2 متر عرض و با طول 2500 متر جهت تخلیه آب به پایین دست رودخانه سرآسیاب توسط سازمان جهاد سازندگی حفر گردید.
 افروزی، اظهار داشت: بر اساس مطالعات جامع مذکور حریم کیفی تالابها جهت حفاظت از شرایط اکولوژیکی ویژه زیستگاه و حیات جوامع گیاهی و جانوری وابسته به آنها، شعاع 150 متری از حد نهایی تالاب می باشد و شرکت آب منطقه ای با هرگونه تبدیل اراضی تالابی به اراضی زراعی که موجب کاهش سطح تالاب و اثرات زیست‌محیطی نامطلوب می شود، کاملا مخالف است و از آن جلوگیری می کند. 
همچنین، الماس عابدی، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار بهمئی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی علی رغم تمامی مشکلات، خدمات بسیار خوبی در سطح شهرستان بهمئی بالاخص در بخش آب انجام گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد ولی با همه این اوصاف باید تلاش بیشتری شود که خدمات ارزنده و اثرگذار بیشتری که شایسته مردم شریف منطقه است، ارایه کنیم. 
وی، تسریع روند طرح آبرسانی از سد کوثر را جهت بهبود کیفیت آب شرب مصرفی مردم را امری بسیار حیاتی و لازم الجرا دانستند و از مسئولان شرکت آب منطقه ای خواست تا پیگیری ها و تلاشهای خود را دوچندان کنند. 
معاون فرماندار بهمئی، اظهار داشت:: با توجه به اعتراض کشاورزان محترم ساکن در حاشیه تالاب برم الوان مبنی بر پیشروی آب تالاب در اراضی کشاورزی، کارشناسانی از فرمانداری و ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، اداره منابع آب، میراث فرهنگی از محل بازدید و در صورت امکان قانونی، طرح بازنگری در حریم تعیین شده را در قالب یک گزارش توجیهی به شرکت آب منطقه ای و دبیر خانه شورای حفاظت منابع آب استان ارسال کنند. 
در پایان، مصوباتی همچون ممنوع بودن تعریض و بازگشایی کانال احداثی در حاشیه شمال شرقی و یا حفرکانال جدید جهت انتقال آب تالاب برم الوان به خارج از آن، رپر گذاری (عملیات نشانه گذاری) حد بستر و حریم تالاب برم الوان، نصب تابلوی هشدار دهنده در حاشیه دریاچه برم الوان و  ... به تصویب اعضا رسید.

 

کد خبر: 728
  تاریخ خبر : 1397/11/07
 مسئول روابط عمومی
 652
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 6
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 933
  • بازدید دیروز : 2,859
  • کل بازدید : 1,940,841
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 09:11:02
  • شناسه IP شما : 174.129.190.10

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :