|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

طرح تأمین آب اراضی دژسلیمان گچساران افتتاح شد

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، فرماندار و بخشدار مرکزی گچساران، مدیرعامل آب منطقه ای استان و چندتن دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی، طرح تأمین آب اراضی دژ سلیمان گچساران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم، ابتدا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با ابراز خرسندی از حضور مسئولین ارشد استانی در مراسم افتتاح پروژه تأمین آب اراضی دژ سلیمان، گزارشی از وضعیت این پروژه ارایه کرد و گفت: به دلیل اختلاف ارتفاع در این منطقه، امکان استفاده از منابع آب موجود جهت استفاده اراضی همجوار به راحتی میسر نبود و حدود ده سال قبل، طرح اولیه استفاده از منابع آب موجود آغاز شد ولی به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی مسکوت ماند تا اینکه در سال 91 بازنگری در طرح و طراحی مجدد آن در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد افتتاح این طرح هستیم که امیدوارم اثرات مفید و ارزنده آنرا در زندگی مردم این منطقه، بزودی شاهد باشیم.

مهندس لطفی افزود: این طرح که صددرصد آماده بهره برداری است، شامل بند انحرافی، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت حداکثر 400 لیتر در ثانیه، خط انتقال فلزی 660 میلی متری به طول 2600 متر، مخزن ذخیره به ظرفیت دو هزار متر مکعب، ساختمان بهره برداری و شبکه انتقال برق به طول سه کیلومتر است و مبلغ هزینه شده برای این طرح 26 میلیارد ریال بوده که با بهره برداری از آن، انشالله شاهد تحولات مثبتی برای منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: لازم می دانم از همه دستگاههای اجرایی استانی و شهرستانی که در پیشبرد و به نتیجه رسیدن این طرح، همکاری و همراهی داشته اند و خصوصاً فرماندار محترم گچساران که حساسیت خاصی نسبت به بحث آب و منابع آبی داشته و دارند و در رفع تعارضات اجتماعی موجود در منطقه همکاری ویژه ای نشان دادند، تشکر کنم.

در ادامه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اهداف پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به منویات مقام معظم رهبری تاکنون گام‌های خوب و موثری برداشته است.

سیدموسی خادمی افزود: آنچه که امروز در سطح شهرستان شاهد آن هستیم، فعال بودن پروژه‌هایی است که متفاوت از سالهای قبل در گوشه و کنار شهرستان در حال اجراست که این همه، نشان از مدیریت و کارکرد مطلوب دولت تدبیر و امید است.

 وی با بیان اینکه یکی از بدترین کارها و کفران نعمت ها این است که آب و زمین در کنار هم باشند و زمین دیم کشت کنیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در مکان‌ها و استان‌های دیگر باید با تلاش بسیار، آب را از اعماق زمین بیرون بکشند و مزارع را آبیاری کنند، ولی در استان ما زمین و آب در کنار هم هستند و کشت‌ها به صورت دیم انجام می‌شود که این خود کفران نعمت است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مسئولان و مدیران دولت یازدهم از سال گذشته پروژه آبرسانی دژسلیمان را که در طول 10 سال راکد مانده بود در راستای بهبود رفاه مردم، افزایش تولیدات کشاورزی منطقه و اقتصاد مردم فعال کرده و با یاری خدا امروز به بهرهبرداری رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر اراضی این منطقه به صورت دیم در وسعت بیش از 1200 هکتار به صورت پراکنده کشت می‌شوند، اظهار داشت: این طرح، ضمن اشتغالزایی و ایجاد انگیزه در ساکنین، باعث بهبود وضعیت اکولوژی و اقتصاد منطقه گشته و از مهاجرت اهالی روستا به شهر می‌کاهد.

در ادامه، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اهمیت تبدیل زمین های کشاورزی دیم به آبی در افزایش بهره وری و بالا رفتن کیفیت محصولات کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و به همین خاطر حمایت از کشاورزان برای خودکفایی ملی و امنیت غذایی مردم با در نظر گرفتن شرایط تحریم کشور، امری ضروری است.

غلامرضا تاجگردون افزود: 10 هزار میلیارد ریال به آبیاری قطره ای و بارانی در کشور در نظر گرفته شده که این میزان اعتبار، به پرداخت تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی کشور در سال 94 تخصیص یافته است.

وی بیان داشت: امیدوارم با پرداخت این تسهیلات، گامی اثرگذار به سوی افزایش تولیدات بخش کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران برداشته شود.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، بهره برداری از طرح تامین آب کشاورزی 450 هکتار از زمین های کشاورزی دژسلیمان در گچساران پس از سالها انتظار مردم این منطقه را هدیه مهم دولت تدبیر و امید به مردم این شهرستان دانست.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم، از فرماندار گچساران و بخشدار مرکزی این شهرستان و همچنین چند تن از کارشناسان ذیربط شرکت آب منطقه ای و شرکت مشاور طرح، به علت توجه، پیگیری‌ و همکاریهای شایسته ای که داشتند، با اهدای لوح یادبودی تقدیر شد.

کد خبر: 121
  تاریخ خبر : 1393/11/19
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/06/10
 مسئول روابط عمومی
 943
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 21
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,345
  • بازدید دیروز : 2,859
  • کل بازدید : 1,941,253
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 09:11:02
  • شناسه IP شما : 34.230.77.67

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :