|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

طرح احیاء و ساماندهی رودخانه بشار یاسوج به صورت پایلوت اجرا خواهد شد

با همکاری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج، طرح احیاء و ساماندهی رودخانه بشار یاسوج، به صورت پایلوت و در طول یک کیلومتر اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در نشستی که روز گذشته با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رییس طرح های ملی مهندسی رودخانه و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، شهردار یاسوج و چندتن دیگر از کارشناسان مربوطه، در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، مهندس کاظمی، مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشریح اهمیت رودخانه بشار در اقتصاد و توسعه استان، به فعالیتهای غیر مجازی که در حریم و بستر رودخانه بشار، طی سالهای گذشته انجام گرفته، اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلایل مختلفی، نتوانستیم آنطور که شایسته است، از رودخانه بشار که گنج بزرگی برای منطقه است، به خوبی استفاده و حفاظت لازم را انجام دهیم.

 وی گفت: اکنون نگاه جمعی مسئولان بر حفظ و صیانت از این رودخانه، بیشتر از قبل شکل گرفته و در همین جا لازم است از تلاشها و پیگیری های شرکت آب منطقه ای استان، برای رفع مشکلات بوجود آمده برای این رودخانه، تشکر کنم و امیدوارم به زودی شاهد اقدامات جدی تر و سریع تر، از سمت همه دستگاههای ذیربط و همچنین حمایت های همیشگی مجموعه وزارت نیرو در این باره باشیم.

در ادامه، شهردار یاسوج نیز گفت: اهمیت و ارزش رودخانه بشار بر کسی پوشیده نیست و شهرداری یاسوج نیز همواره در راستای اجرای تصمیمات جمعی و همکاری با دستگاههای ذیربط، به خصوص شرکت آب منطقه ای استان، آمادگی کامل خود را اعلام می دارد.

پس از وی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و کارهای صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه ای در سطح استان و خصوصا مربوط به رودخانه بشار، گفت: منابع آبی، چه سطحی و چه زیرزمینی، در شرایطی هستند که ضرورت دارد برنامه ریزی ها و اقدامات دقیق و عاجلی درباره آنها صورت گیرد تا بتوانیم این منابع را صیانت کنیم تا نسل های بعد نیز، بهره مند از این نعمت های الهی باشند.

مهندس رسول فرهادی افزود: رودخانه بشار با مشکلات عدیده ای رو به روست و با اینکه اقدامات مهمی از جمله خارج کردن کارخانجات شن و ماسه از بستر این رودخانه انجام گرفته، ولیکن هنوز می طلبد تا برنامه ریزی ها و کارهای ماندگار و اثرگذاری برای آن صورت گیرد و امیدواریم طرح احیاء و ساماندهی این رودخانه که به صورت جامع و دقیقی تدوین شده است، به زودی اجرا شده و شاهد تغییرات مثبت آن برای رودخانه و به تبع آن، برای شهر یاسوج باشیم.

در پایان، رییس طرح های مهندسی رودخانه و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران، با بیان اینکه وزارت نیرو، رویکرد غیر سازه ای را به رویکرد سازه ای ترجیح می دهد و در این مسیر نیز قدم بر خواهد داشت، گفت: داشتن سه ویژگی برای اجرای پایلوت طرح احیاء رودخانه ها در هر رودخانه ای، ضروری است که عبارتند از: داشتن دبی پایه مناسب، وجود دست خوردگی زیاد در آن و همچنین داشتن منظر شهری، که با توجه به بازدید انجام شده و بررسی مطالعات مشاور طرح، به نظر می رسد رودخانه بشار را می توان به عنوان پایلوت طرح احیاء رودخانه های کشور در نظر گرفت.

مهندس فیض الهی افزود: ضروری است که شهرداری یاسوج، با هماهنگی نزدیک با شرکت آب منطقه ای، توافق نامه ای را در این مورد داشته باشند تا از موازی کاری احتمالی جلوگیری شده و انشاله این طرح به خوبی انجام گیرد.

وی اظهار داشت: در فاز اول پایلوت، یک کیلومتر از مسیر رودخانه بشار باید انتخاب شده و طرح احیاء برای آن انجام گیرد و امیدواریم در توافق نامه ای که بین شهرداری یاسوج و شرکت آب منطقه ای صورت خواهد گرفت، شهرداری یاسوج نیز حداقل به میزان سهم آورده وزارت نیرو در اجرای طرح پایلوت، اعتبارات لازم را به این طرح تخصیص دهد تا اجرای طرح با سرعت بیشتری انجام گیرد و مردم این منطقه از کشور، از ثمرات اجرای این طرح در آینده نزدیک، بهره مند شوند. 

کد خبر: 169
  تاریخ خبر : 1394/03/27
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/06/11
 مسئول روابط عمومی
 867
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 10
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,722
  • بازدید دیروز : 1,549
  • کل بازدید : 1,982,571
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/28 09:13:43
  • شناسه IP شما : 3.138.200.66

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :