|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد

چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان به ریاست دکتر احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضای این شورا، در محل استانداری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه، دکتر احمدی، استاندار اظهار داشت: همه اعضای شورای حفاظت از منابع آب به یک اندازه در مدیریت منابع آب استان سهیم و مسئول هستند و تلاش همگی اعضای این شورا جهت هدایت و مدیریت منابع آب ضروری است.

وی در ادامه افزود : باید از داشته ها و ذخایر حیاتی آب مراقبت نموده و در هر نقطه ای از استان که ظرفیتی در جهت حفظ و نگهداری  منابع آبی وجود دارد باید برای شرایط اضطراری، شناسایی و در اختیار بگیریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید وابستگی آبیاری فضای سبز شهرداری از آب شرب به طور کامل قطع شود و در راستای ایجاد فضای سبز و خرم شهری از سایر ظرفیت ها ( مانند استفاده از پساب تصفیه شده آب و فاضلاب و ...) استفاده شود. 

دکتر احمدی افزود: تنش های موجود، بر اثر فقدان برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت مربوط به سنوات گذشته تاکنون می باشد و انتظار می رود، در انجام برنامه ریزی به منظور تاًمین آب در افق های مختلف تسریع گردد.

وی گفت: چنانچه موضوع کمبود آب مدیریت نشود، ممکن است در محدوده زمانی مشخص در یک یا چند منطقه مشکل کم آبی نباشد اما در همان زمان در یک یا چند نقطه دیگر این مشکل بروز کند.

وی خواستار ارائه یک برنامه پیشنهادی خوب و منسجم، شامل برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت جهت رفع مشکلات بخش آب شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرچه سریعتر برنامه های اجرایی و عملیاتی دستگاه های متولی در این رابطه باید احصاء و با نظرات کارشناسی صاحب نظران جمع بندی و پس از تصویب در این شورا به دستگاه های متولی ابلاغ شود.

دکتر احمدی، خطاب به سازمان جهاد کشاورزی گفت: با رصد کامل در سطح استان تا جایی که امکان دارد، به دلیل مشکلات کم آبی سعی شود با استفاده از تانکر، مبحث آبرسانی به باغات را در سطح استان در دستور کار قرار بدهید تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود و همچنین از همه فرمانداران شهرستان ها خواست که با مدیریت و برنامه ریزی سعی شود که تانکرهای موجود در سطح شهرستان و دستگاهای اجرایی شهرستانی را جهت رفع مشکلات آبی به کار گیرند.

در ابتدای جلسه مهندس علی داودی مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نظر به اینکه شورای حفاظت از منابع آب، از مهمترین و اثرگذارترین جلسه در بین سایر جلسات مربوط در سطح استان و شهرستانها می باشد و اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون با روند مطلوبی به ریاست استاندار محترم و معاون محترم امور عمرانی استانداری و روسای شورای حفاظت شهرستانها ( فرمانداران) خاصه طی دو جلسه اخیر و برای چهارمین بار در سال جاری تشکیل می گردد، از شخص استاندار و تمامی اعضای حاضر در جلسه اعم از اعضای اصلی و مدعوین سپاسگذاری نموده و با اشاره به مصوبات جلسه قبل شورای حفاظت منابع آب، اظهار داشت: باتوجه به سیاست ها و برنامه های کلان وزارت نیرو و در راستای صرفه جویی و مدیریت درست منابع آبی، همه دستگاه ها در رده های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، شرب و... به نسبت سهمی که دارند باید صرفه جویی کرده و اجرای این برنامه ها را در دستور کار قرار دهند.

مهندس داودی مهر با بیان اینکه میزان تقاضا و مصرف آب با میزان بارش در سالهای اخیر، تناسبی نداشته و شرایط سختی را بوجود آورده، که اقدامات عاجل و گسترده ای را از سوی مسئولان کلان کشوری و استانی جهت برون رفت از این وضعیت در پی داشته که اهم این اقدامات، اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی بوده و همچنان این تلاشها و اقدامات، به صورتی جدی تر و کارشناسی شده، ادامه دارد و امیدواریم با اعمال مدیریت صحیح و سازگار شدن با شرایط کم آبی، بتوانیم این مشکلات و در واقع، این بحران را به خوبی پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: توقع ما این است که امروزه تصور نشود که فقط وزارت نیرو باید دنبال حفاظت و صیانت از منابع آبی باشد، بلکه باید کل جامعه به این درک و توجه برسد که مشکلات منابع آبی، مربوط به همه است و نسل های آینده را نیز در برمی گیرد و بر همین اساس نیز باید کمک کنیم تا حساسیت جمعی و بطور کلی فرهنگ مصرف صحیح و حفاظت و صیانت از منابع آبی، درونی شده و به عنوان اولویت و ضرورتی اساسی مطرح باشد.

لازم به یادآوری است که در این جلسه، به بررسی مصوبات جلسه پیشین و درصد پیشرفت و اجرای آن ها پرداخته شد.

کد خبر: 697
  تاریخ خبر : 1397/05/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1397/05/14
 مسئول روابط عمومی
 505
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 14
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 506
  • بازدید دیروز : 1,549
  • کل بازدید : 1,981,355
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/28 09:13:43
  • شناسه IP شما : 3.138.141.202

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :