|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

چهار پمپ آب در ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر(ع) گچساران در مدار بهره برداری هستند

اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گچساران، با حضور مدیرعامل و تعدادی دیگر از معاونین و مدیران شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و سایر اعضاء و به ریاست فرماندار، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه، رسول فرهادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مناسب آب، خاک و انرژی که درشهرستان گچساران وجود دارد، اظهار داشت: یکی از سیاست ها و راهبردهای وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران، تعامل با مردم و گروه های هدف از جمله بهره برداران و کشاورزان است که ما به عنوان زیر مجموعه این وزارتخانه سعی بر آن داریم تا با همکاری خود مردم منطقه، خدمات قابل توجهی به آنان ارائه دهیم و در این مسیر با تمام وجود از ظرفیت ها و توانمندی های شرکت، برای خدمت بهتر به مردم استفاده می کنیم.
 رسول فرهادی، با بیان اینکه طرح آبرسانی به اراضی امازاده جعفر(ع) در فاز 1 و طرح آبرسانی به اراضی دشت لیشتر و خیرآباد در حال بهره برداری است، گفت: آبرسانی به سه هزار و 100 هکتار از اراضی دشت امامزاده جعفر و خان احمد در قالب فاز2 طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر(ع) با پیشرفت فیزیکی 65 درصد، طرح تامین آب یک هزار و 300هکتار از اراضی دشت مور با پیشرفت فیزیکی 35 درصد، پروژه آبرسانی به یک هزار هکتار از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی و همچنین طرح تامین آب اراضی پشه کان، دشت گازال، قره دشت، سرآب ننیز و ... از سد چم شیر و پروژه بهبود و توسعه کانال آبیاری نازمکان و رودبال با 25 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در حال اجراست که با تامین منابع مالی آنها، شاهد بهره برداری و تاثیرات ارزشمند آن در توسعه پایدار هرچه بیشتر شهرستان گچساران خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر به دلیل  حادثه غیر مترقبه به زیر آب رفته است و هم‌اکنون تعمیرات ایستگاه در دست اجرا است، گفت: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قطع آب زمین کشاورزان منطقه  گچساران، کذب و شیطنت رسانه ای است چون با تلاش های صورت گرفته هم اکنون چهار پمپ آب در ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر در مدار بهره برداری هستند.
وی تاکید کرد: اکنون تیم تعمیرات و شکستگی ها  برای تعمیر ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر در منطقه حضور دارند و تاکید استاندار و مجموعه وزارت نیرو به پروژه های آبی شهرستان گچساران است  که در این زمینه  همکاران را بسیج خواهیم کرد که هر گونه مشکلات در این زمینه را مرتفع کنیم.
فرهادی در ادامه به اعتبارات مصوب بخش آب، اشاره و خاطر نشان کرد: در سال مالی ۹۸؛؛۹۹ مبلغ ۲۰۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی  - استانی و ۴۱میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای پروژه های آبی در سطح استان مصوب شد که تاکنون بخشی از این اعتبارات جذب شده و می باید این اعتبارات تا پایان شهریورماه به صورت کامل جذب شود.
وی ادامه داد: امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای ۲۰۰پروژه تعمیرات در بخش آب تخصیص داده شد که تا کنون این میزان اعتبار هزینه شده است و برای ادامه روند تعمیرات نیاز به ۵۰۰میلیون تومان است.
 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان خاطرنشان کرد: امسال یک هزار هکتار از راضی گچساران به زیر کشت تابستانه می رود که از این میزان قریب بر ۵۰۰ هکتار باغات است
همچنین، علی خوانپایه، فرماندار شهرستان گچساران با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر  اولین بار در سال ۹۸ به دلیل طغیان رودخانه به زیر آب رفت،گفت: زحمات زیادی کشیده شد تا ایستگاه وارد مدار بهره برداری شد.
وی، افزود: این  مشکل مجدد در سال جاری نیز برای ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر رخ داد که با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های اجرایی، ظرف ۴۸ ساعت آب این ایستگاه تخلیه و علی‌رغم مشکلات و اینکه این ایستگاه کامل به زیر آب رفته بود کمتر از ۱۰ روز وارد مدار بهره برداری شد.
وی با بیان اینکه مردم برای ما مهم هستند و مردم نیز شرایط حاکمیت را در نظر می گیرند، گفت: تلاش کنیم تا از ظرفیت موجود حداکثر بهره وری را داشته باشیم و اولویت‌ها را در نظر بگیریم و همکاری و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان که یک ضرورت است مورد توجه واقع شود و در این میان باید به تعهدات و قراردادهای منعقد شده، متعهد باشیم.
در ادامه، آرش مصلح، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شهرستان گچساران در بحث شرب و کشاورزی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و سد کوثر یکی از نعمت های بزرگ شهرستان  و جنوب کشور هست که فاز اول طرح آب امامزاده جعفر، شبکه آبیاری لیشتر وخیرآباد ،تامین آب رودبال و دژسلیمان و طرح آبرسانی به گچساران از این سد بهره برداری می کنند و طرح های بزرگی در حال اجرا می باشد که شامل :فازدوم طرح آب امامزاده جعفر، لیشتر، تامین آب ۱۰۰۰ هکتار آب کشاورزی آبرزی و دشت انگشترک، تامین آب دشت مور وسه طرح تغذیه مصنوعی در ناصر آباد ،گرگلا وشیر خواجه می باشد و بخش اعظمی از آب صنایع نفت و گاز کشور ،دکل های حفاری وشهرک های  صنعتی در حال تامین می باشد که شهرستان گچساران را در زمره شهرهای مهم کشور قرار می دهد.
مصلح با بیان اینکه یک میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات و نگهداری همه پروژه  آب منطقه ای استان تخصیص داده شده است از مردم خواست از تاسیسات نهایت مراقبت را داشته باشند چرا که بازکردن نادرست شیر ها موجب ترکیدن خط می شود.

 

کد خبر: 886
  تاریخ خبر : 1399/04/23
 مسئول روابط عمومی
 319
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 3
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,070
  • بازدید دیروز : 1,037
  • کل بازدید : 1,986,033
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/04 13:47:59
  • شناسه IP شما : 18.191.228.88

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :