|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تشریح وضعیت طرح های آبی در نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت و روند اجرایی طرح ها و پروژه های مهم این شرکت را در نشست خبری که با تعدادی از خبرنگاران و رسانه ها برگزار شد، بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، ضمن تقدیر از تلاش ها و پیگیری های رسانه ها و خبرنگاران فعال در بخش آب استان برای هم معرفی خدمات ارایه شده نظام و هم نقد و پرسشگری در راستای اصلاح و تسریع در انجام کارها، بر هماهنگی میان دستگاههای اجرایی از یک طرف و توجه، تعامل و هم اندیشی بیشتر با رسانه ها و کارشناسان و دلسوزان واقعی جامعه از طرف دیگر، تاکید کرد و گفت: یقینا اعتماد متقابل و همکاری و همدلی عنصری است که حرکت به جلو در انجام کارها را تسریع و در عین حال شفافیت و سالم انجام شدن کارها را بیش از پیش تضمین می کند و شرکت آب منطقه ای نیز این مهم را همواره مد نظر داشته و دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه در سفر اول رئیس جمهوری دستاوردهای کلیدی برای حوزه آب داشتیم، افزود: یک پروژه کلیدی در خود سفر و یک پروژه در متمم آن داشتیم.

آرش مصلح، اظهار داشت: طرح های آبی مهمی در سطح استان در حال بهره برداری و اجراست که هم اکنون عملیات ساخت «سد تنگ سرخ بشار» در هفت جبهه کاری انجام و برای سال جاری با اخذ مجوز شورای تامین، نرخ گذاری اراضی «سد تنگ سرخ» به روز رسانی و به ۱٠٠ درصد افزایش یافت.

وی از پرداخت بهای اراضی از هفته جاری خبر داد و گفت: در مرحله اول اراضی کنار بدنه و دارای اولویت تملک بر اساس نیاز دیده خواهد شد.

مصلح، افزود: پیشرفت پروژه سد تتگ سرخ به ۴۴ درصد رسیده و تکمیل تملک تا سال ۱۴٠۲ را خواهیم داشت.

وی آبرسانی به لیکک و روستاهای اطراف از سد کوثر را از مهمترین پروژه های مصوب سفر دانست و گفت: شهرستان بهمئی با تنش آبی شدید مواجه است.

مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه آبرسانی به «لیکک» و روستاهای اطراف از سد کوثر، ۸۵ هزار نفر را پوشش می دهد.

وی، با بیان اینکه این پروژه در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و تا قبل از سفر و طی ۱٠ سال پروژه ۴٠ درصد پیشرفت داشت، خاطرنشان کرد:  پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و ۲۷٠ میلیارد تومان تخصیص گرفت.

مصلح، با بیان اینکه این پروژه آبرسانی به طول ۵۵ کیلومتر است و ۱۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره دارد، تصریح کرد: ۲٠٠ میلیارد تومان طی سال جاری در پروژه آبرسانی لیکک هزینه شد.

وی، گفت: طی دهه فجر ۱۴٠۲، آب تصفیه شده و سالم سد کوثر با پوشش ۸۵ هزار نفر به شهر لیکک و روستاهای اطراف می رسد.

مصلح با اشاره به اینکه آبرسانی به لیکک ۸.۵ میلیون متر مکعب آب را انتقال داده که ۳ میلیون متر مکعب آن صنعت و ۵.۵ میلیون متر مکعب آن شرب است، از پوشش توسعه اشتغال توسط این آبرسانی خبر داد و گفت: اشتغال زایی و شرب در کنار هم دیده شده است.

وی اظهارکرد: با اجرای این پروژه مهم شهرستان بهمئی تا ۲۵ سال نیازی به آب شرب نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد همچنین به طرح احیا و تعادل بخشی اشاره کرد و گفت: علی رغم محدودیت های مالی، توجه به اجرای دستورالعمل های این طرح برای ما اولویت داشته و همواره در جلسات شورای های استانی و شهرستانی مورد توجه ویژه است و خوشبختانه همکاری نزدیک و خوبی را در این رابطه با دستگاههای مرتبط از جمله حوزه قضایی، انتظامی، فرمانداریها، جهادکشاورزی و دیگر دستگاهها شاهد هستیم و امیدواریم کشاورزان و بهره برداران عزیز همچون گذشته، همکاری و ارتباطشان را با ما بیشتر کنند.

مصلح، با اشاره به اینکه 1162 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد و البته اکثر این چاهها کم عمق هستند، گفت: بر اساس سند سازگاری با کم آبی استان، در سال 1401 باید تعداد 50 حلقه چاه غیرمجاز پر شود که تاکنون 56 حلقه پر شده و این روند ادامه خواهد یافت.

وی، اظهار داشت: تاکنون 32 دستگاه کنتور هوشمند نصب شده و هدف گذاری 700 دستگاه است که به خاطر کمبود اعتبار این امر به کندی پیش می رود و لازم است تا حمایت و تعامل دستگاههای مرتبط از جمله سازمان صمت و شهرداری ها را در این خصوص داشته باشیم.

مصلح، سد «سرپری» را از دیگر پروژه های دیده شده متمم سفر دانست و گفت: این پروژه تامین آب ۴۵٠ هکتار از اراضی و توسعه ظرفیت گردشگری و شکوفایی منطقه را رقم می زند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به مدیریت بحران ها، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای استان در سال ۱۴٠۱، عبور از سامانه مانسون بدون تلفات بود.

وی با بیان اینکه حجم بالای سیلاب در این پدیده را داشتیم، اظهار کرد: تنها استانی که هیچ حادثه جانی نداشت، ما بودیم و مورد توجه کشور قرار گرفت.

مصلح با اشاره به حضور میدانی متولیان در مدیریت مانسون، اظهار کرد: رسانه ها نیز دومین عامل در مدیریت شرایط ایجاد شده ناشی از بارش های مانسونی بود.

 

کد خبر: 1147
  تاریخ خبر : 1401/11/02
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/11/02
 مسئول روابط عمومی
 351
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 10
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 566
  • بازدید دیروز : 2,255
  • کل بازدید : 1,937,615
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 09:11:02
  • شناسه IP شما : 3.230.162.238

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :