|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد:

دستاوردهای ۴۴ساله انقلاب اسلامی در حوزه آب بی نظیر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران، دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی شرکت آب منطقه ای در سطح استان را تشریح و بر بی نظیر بودن این دستاوردها و خدمات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، گفت: بدون اغراق می توان ادعا کرد تنها بخشی که در استان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گونه پروژه و دستاوردی نداشته، آب منطقه ای بوده و هر آنچه که هست مربوط به بعد از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تاکنون است.
مصلح، اظهار داشت: دستاوردهای آب در استان کهگیلویه و بویراحمد پس از انقلاب اسلامی به طور خلاصه شامل سه موضوع کلان از جمله پروژه های در حال بهره برداری، پروژه های در حال اجرا و پروژه های در حال مطالعه است.
وی، افزود: اکنون که در آستانه چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی هستیم، دستاورد جمهوری اسلامی در استان در بخش بهره برداری، دو سد کوثر و سد شاه قاسم است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سد کوثر تامین آب دو و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور را در پنج استان انجام می دهد و آب شرب شهر ۱۰۰ هزار نفری گچساران و کل روستاهای اطراف را ۱۱ سال است که تامین می کند.
وی، عنوان کرد: این سد بیش از ۱۵ سال است که آب شرکت نفت و گاز گچساران به میزان سه میلیون متر مکعب را تامین می کند و به آن افزوده خواهد شد.
مصلح، ادامه داد: همچنین تامین آب پتروشیمی یک و ۲ گچساران به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب و آب هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی خیرآباد لیشتر تنگ انگشترک را انجام می دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: برنامه ریزی شده که در قالب طرح توسعه ای سد کوثر آب هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور گچساران و آب شرب ۸۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان بهمئی را تامین کند که این طرح ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی، بیان کرد: آب ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت شهرهای دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستا را باید انجام دهد که طرح آن با ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
مصلح، اضافه کرد: آب طرح فسفات چرام و آهک هیدراته چرام و کارخانه های وابسته را به میزان ۵ میلیون مترمکعب انجام خواهد داد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تامین آب نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت و اخیرا پتروپالایشگاه در پادوک را باید انجام بدهد که این ها نعمت های سد کوثر است.
وی، افزود: سد کوثر اکنون با ۸۲ درصد پر شدگی بالاترین درجه پرشدگی سد در کل ایران را به خود اختصاص داده است که به عبارتی می توان این سد را به عنوان معجزه ای دانست زیرا آب ۲ و نیم میلیون نفر را در پنج استان تامین می کند و برکات زیادی داشته است.
مصلح، تاکید کرد: اکنون که تمام سدهای کشور زیر ۵۰ درصد حجم دارند این سد پر است و این برکتی است که در سفر تاریخی رهبر به استان کلنگ آن زده شد و اکنون مورد بهره برداری است و تا همیشه ماندگار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد به نیروگاههای استان اشاره کرد و گفت: این نیروگاه ها شبانه روز تولید برق دارند و به پایداری برق استان کمک می کنند و در این ۱۰ ماه ۲۱ میلیون کیلو وات ساعت نیروگاه های استان در دنا تولید برق داشته اند.
وی، افزود: ۹ شبکه آبیاری و زهکشی در لیشتر، خیرآباد، امامزاده جعفر، چیتاب، دشتروم، سروک، چرام و غیره وجود دارد که ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را پوشش می دهند و زیر کشت رفته اند.
مصلح، ابراز کرد: هفت طرح کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی در استان وجود دارد که در همین بارندگی های اخیر بخشی از سیلاب ها را کنترل کردند.
وی، عنوان کرد: بیش از سه هزار حلقه چاه در استان داریم که مجوز شرب، صنعت و کشاورزی آن ها بعد از انقلاب بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: تاکنون بیش از پنج هزار ایستگاه پمپاژ برای جهاد کشاورزی و برای کشاورزان صادر شده است و اجرایشان بعد از انقلاب بوده است.
وی، تصریح کرد: برای ۲۷۵ طرح پرورش ماهی در بخش آب مجوز صادر شده است و به تولید ماهیان سردآبی و گرمابی مشغول اند و حدود ۱.۲ تریلیون تومان حاصل دسترنج مردم بوده است.
مصلح، افزود: هم اکنون قرار داد ۶۰ طرح ملی و استانی به مبلغ ۶ و نیم تریلیون تومان انجام شده است که شامل سد تنگ سرخ، سد سقاوه، سد سرپری، تامین آب دهدشت غربی به میزان پنج هزار و ۵۲۵ هکتار، طرح تامین آب دهدشت سوق چرام و لنده و تامین آب ۲۴۰ روستا، طرح تامین آب لیکک و روستاهای مسیر، طرح تامین آب اراضی لیشتر، دشت مور، امامزاده جعفر، خان احمد و غیره هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پیش بینی می شود در همین دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی تمام این طرح ها به بهره برداری برسند.
وی، ابراز کرد: طرح های آبی زیادی هم هستند که در حال مطالعه و یا تکمیل مطالعاتی هستند و اهداف بسیار بالایی دارند که از جمله آن ها سد آبریز که ۲۰ هزار هکتار از اراضی را تامین آب می کند و یکی از اثرگذارترین طرح ها در بحث تولید، اشتغال و رفع محرومیت است.
مصلح، ادامه داد: سد پراشکفت در بویراحمد به میمنت دهه فجر قرارداد مطالعاتی آن را منعقد خواهیم کرد و سد ۲۰۴ میلیون مترمکعبی و بخش کبگیان بویراحمد و پاتاوه و اراضی منطقه را تامین آب می کند.
وی، گفت: سدهای لوداب (عزیزی و سادات)، سد شیو در باشت و سدهای سرآسیاب یوسفی و قلات در بهمئی جزو ۱۰ سد در حال مطالعه استان هستند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: با تکمیل آن ۶۰ پروژه اجرایی و با اجرایی کردن این ۱۰ سد مطالعاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در تامین آب صنعت، شرب و کشاورزی و تولید انرژی برقابی به درجه ای خواهد رسید که هیچ نیازی به هیچ طرحی نخواهد داشت.
وی، بیان کرد: با اجرای این طرح ها ۷۰ درصد استان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد و حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل خواهد شد و ۴۰۰ مگابایت انرژی برقابی تولید خواهد شد.
مصلح، تاکید کرد: سد چمشیر هم در مرحله پایانی است و تولید برق خواهد داشت و ۱۳۶ میلیون متر مکعب از این سد تخصیص داریم و ۶۵ میلیون متر مکعب آن برای کشاورزی و ۶۰ میلیون متر مکعب برای صنعت استفاده خواهد شد.
وی، افزود: تامین آب منطقه ویژه اقتصادی گچساران و پتروپالایشگاه لیشتر، توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تامین آب ۱۲ هزار هکتار زمین در مناطق محروم گچساران از سد چمشیر هدفگذاری شده است.

کد خبر: 1148
  تاریخ خبر : 1401/11/05
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/11/05
 مسئول روابط عمومی
 320
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 17
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,662
  • بازدید دیروز : 2,859
  • کل بازدید : 1,941,570
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 09:11:02
  • شناسه IP شما : 44.212.94.2

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :