|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اهتمام ویژه دولت به تامین منابع آبی پایدار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دولت با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز یاسوج، بخشی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در بخش آب را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، روز پنجشنبه در دومین روز از هفته دولت با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) مرکز یاسوج  با تشریح بخشی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم طی یکسال گذشته در جای جای ایران اسلامی بخصوص استانهای کم برخورداری چون کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: یک سال از عمر دولت سیزدهم می گذرد و خدمات قابل توجه و همه جانبه آن مردم را به آینده امیدوارتر کرده است.
وی افزود: نسخه نظام  و دولت در حوزه مدیریت منابع آبی به گونه ای است که ضمن شتاب بخشی به روند اجرایی کارها ، پروژه های آب طوری مدیریت شود که حق هیچ استان، قوم و یا گروه خاصی ضایع نشود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: وجود پنج پروژه اولویت دار آبی کهگیلویه و بویراحمد در میان ۱۱۵ پروژه اولویت دار ۳۱ استان کشور و تاکید دولت بر اجرا و  تسریع در تکمیل این طرح ها خود نشانگر اهتمام ویژه به اصل عدالت محوری در کم کردن فاصله های برخورداری استانها با هم دارد .
مصلح ابراز داشت: با توجه به رویکرد مردمی این دولت و سیاست های آن، شاهد افتتاح پروژه های بسیار از امسال در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود و سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اوج طرح های افتتاحی حوزه آب در این استان خواهد بود.
وی تاکید کرد: در مدت یک سال اخیر اتفاقات شاخصی در وزارت نیرو در بعد اعتباری، قوانین و مقررات و مصوبه های سفر رییس جمهور به استانهای مختلف از جمله کهگیلویه و بویراحمد رخ داده  که در نوع خود کم سابقه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهم ترین دستاورد وزارت نیرو به استان کهگیلویه و بویراحمد احصای طرح های بزرگ و مهمی بود که درجه بندی، دسته بندی و سطح بندی شدند.
مصلح ابراز داشت: پنج پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد، آبرسانی از سد کوثر به بهمئی (تامین آب ۸۵ هزار نفر)، آبرسانی سد کوثر به دهدشت، چرام، لنده  (۳۰۰ روستا و ۲۴۰ هزار نفر جمعیت)، آبرسانی دهدشت غربی ( تامین آب ۵۵۵۵هکتار اراضی) آبرسانی به خان احمد باشت، امامزاده جعفر، لیشتر، دشت مور و باشت طرح های بزرگ استان هستند و در سفر مهر ماه ۱۴۰۰رییس جمهور به استان به صورت ویژه دیده شدند.
وی گفت: در پی سفر پر خیر و برکت  رییس جمهور به استان، آبرسانی به لیکک که از سال ۹۰ تا مهر ۱۴۰۰ تنها ۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشت، از مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون با افزایش دوبرابری آن هم در بازده زمانی کوتاه ۱۵۰ میلیارد تومان به آن اعتبار اختصاص داده شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین در سال ۱۴۰۱ این طرح آبرسانی حدود ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار تصویبی دارد  که با احتساب اعتبار یاد شده مجموع اعتبارات آن به ۲۷۶ میلیارد تومان رسیده که کم سابقه و بی نظیر بوده است.
مصلح ادامه داد: سرجمع اعتبارات عمرانی پروژه های آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال به ۶۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
وی ابراز داشت: در پنج ماه اخیر ۳۱ مناقصه در حوزه آب منطقه ای برگزار شده و بزرگترین پروژه آن ۴۱۷ میلیارد تومان هزینه دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال سفر دوم رییس جمهور به این استان در پیش است و پروژه مناقصه سد سقاوه در شهرستان مارگون آغاز  و به جمع سدهای  در دست احداث استان اضافه خواهد شد که در این سفر کلنگ آن نیز بر زمین زده خواهد شد.
مصلح عنوان کرد: ۳۰۰ هکتار آبیاری مدرن در سفر آتی رییس جمهور مورد بهره برداری قرار می گیرد و بر روی رودخانه قیام لنده اقداماتی برای حفاظت از جان و مال و تاسیسات و زیرساخت ها صورت گرفته که افتتاح می شود.
وی بیان کرد: با توجه به رویکرد دولت در خصوص بحث عدالت آب در نقاط مختلف استان ۳۰ میلیارد تومان برای تعمیرات کانال ها و شبکه های آبرسانی هزینه شد تا آب سالم در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: لایروبی کانال های آب و تعمیر ایستگاه های پمپاژ شهرستان ها از دیگر اقدامات انجام شده بوده که امسال تلاش شد از اعتبارات دولتی برای تعمیرات استفاده شود تا هزینه ای متحمل کشاورزان نشود.
مصلح ابراز داشت: در حال حاضر ۱۶ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش شبکه بیاری آب منطقه ای استان می باشد  و امسال کشت بسیاری از محصولات در استان افزایش قابل توجه داشته است.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۱۱ میلیارد مترمکعب بارش سالیانه و نیز ۸/۵ میلیارد متر مکعب رواناب از جمله استان های شاخص کشور در پتانسیل آبی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان شرایط جغرافیایی منحصر به فردی دارد از این حیث که در میان سلسله رشته کوه های زاگرس قرار گرفته و این موقعیت ویژه سبب شده که دارای آورد آبی مطلوبی باشد اما در سال های گذشته به سبب سهل انگاری ها و نبود مدیریت جهادی مردم بهره چندانی از آن نمی بردند.
وی ادامه داد: ساماندهی رودخانه ها بخشی از رویکرد این شرکت است که  انجام این کار در خصوص رودخانه بشار در حوالی پارک مهرورزی، منطقه دارشاهی شهرستان دنا و دیگر رودخانه ها در مناطق کهگیلویه، چرام، لنده، بهمئی و غیره در حال انجام است.

 

کد خبر: 1110
  تاریخ خبر : 1401/06/03
 مسئول روابط عمومی
 446
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 8
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 731
  • بازدید دیروز : 1,246
  • کل بازدید : 1,980,031
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/28 09:13:43
  • شناسه IP شما : 3.138.114.38

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :