|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری جلسه شورای فرهنگی دینی منطقه پنجم وزارت نیرو

جلسه انسجام بخشی شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان و پنجمین نشست اعضای شورای فرهنگی دینی منطقه پنجم شرکت مدیریت منابع آب ایران به میزبانی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، مشاور وزیر و رییس امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و مدیران عامل صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مسئولان شورای فرهنگی و دینی منطقه پنجم در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی یاسوج، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست، آیت الله حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، با اشاره به اهمیت آب و نقش آن در حیات و توسعه جامعه انسانی و همچنین ضرورت سدسازی، شبکه های آبرسانی، ذخیره سازی و ... بر موضوع مهم شمردن بحث فرهنگ در همه فعالیت ها و کارها تاکید کرد و گفت: باید برای گسترش فرهنگ مصرف درست و آگاهی بخشی به جامعه، فعال تر و دقیق تر از قبل عمل کنیم که لازمه آن، داشتن برنامه ریزی و همچنین شناخت درست از جامعه های هدف است که در این زمینه بهره مندی از نخبگان و همچنین دلسوزان جامعه می تواند کمک بزرگی باشد.
همچنین، حجت الاسلام مهاجری، مشاور وزیر و رییس امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، با بیان اینکه جای افتخار است که در مجموعه ای هستیم که بنای کار و فعالیت آن، فنی و عملیاتی است، موضوع فرهنگ نیز جایگاه و اهمیت خاصی دارد و برای آن برنامه های خوبی نیز تدارک و اجرایی شده اند، گفت: امیدواریم بتوانیم بیش از پیش، سبک قرآنی و دینی را در زندگی مان جاری و ساری کنیم و فرزندانمان را نیز در این مسیر قرار دهیم و فضایی قرآنی و انسان ساز را شکل دهیم. 
وی، با بیان اینکه ما در حوزه کاری خودمان از محتوای فرهنگی عام به بحث اساس دانستن محتوای دینی در ساختار شورای فرهنگی استانها تاکید داریم، اظهار داشت: بحث توجه به قرآن و رسوخ دادن آن در همه شئونات زندگی، بحث اهل بیت و همراه دانستن همیشگی آن با قرآن و تمسک به این دو نعمت الهی، بحث نماز و توجه به اثرگذاری واقعی و قطعی از آن در تمام رفتارها و کارهایمان، بحث آموزش مجازی ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی شرکت ها، بحث امر به معروف و نهی از منکر و چگونگی اجرا و پیشبرد پیوست های آن، بحث خانواده و حجاب و عفاف، بحث اوقات فراغت و تکلیف دینی فرزندان، بحث رسانه و فضای مجازی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، بحث جهاد تبیین و بحث آموزش و یادگیری در زمینه های مختلف و ... جزو مهمترین اولویت ها و سطوح کاری ما می باشد. 
در ادامه، آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با ارایه گزارشی از وضعیت منابع و طرح های آبی استان و با بیان اینکه تلاش می شود که همه پروژه های در حال اجرا در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسند، گفت: با بهره برداری از همه این طرح ها، بیش از 40 هزار هکتار از اراضی دیم به اراضی آبی تبدیل و بیش از ده تریلیارد تومان عاید کشاورزان می شود و در عین حال بیش از 90 درصد جمعیت استان نیز از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه صنعت آب و برق زیربنای مهمی برای توسعه است، گفت: در کنار فعالیت های فنی و کارهای اجرایی، موضوع کارهای فرهنگی نیز همواره برای ما اهمیت خاص داشته و در مناسبت های ملی و مذهبی و بر اساس دستورالعمل های صادره، کارهای خوبی در حیطه فرهنگی صورت گرفته و معتقدیم هزینه کردن در موضوع فرهنگی سرمایه گذاری درازمدت است.
وی، با اظهار اینکه باید سعی کنیم در همه مسایل، الگویی راستین و درست باشیم، گفت: در اجرای طرح هایمان سعی کردیم در مسایل مختلف از جمله رفع تعارضات و دغدغه های مردم یا بحث تملک و ...، از ظرفیت نهادها و همچنین افراد فرهنگی بهره برده و سرعت و کیفیت کارها را بیشتر کنیم.
همچنین، حجت الاسلام عبودی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد و امام جماعت شرکت آب منطقه ای استان، گفت: همه معتقدیم فرهنگ آنقدر مهم است که اگر بحث فرهنگی به خوبی انجام بگیرد سایر مباحث نیز به درستی و اثرگذاری واقعی پیش می روند ولیکن باید توجه داشت که به صرف سخنرانی نیست و باید زیرساخت فرهنگی فراهم و انجام شود.
 وی، اظهار داشت: باید بودجه مشخص و جداگانه برای بحث فرهنگ در هر دستگاه مشخص باشد تا بتوان بر همان اساس و اندازه، برنامه ریزی مناسب و درستی صورت گیرد.
  شایان ذکر است که در پایان این نشست، از مدیران عامل، مسئولان فرهنگی صنعت آب و برق و برگزیدگان استانی مسابقات قرآنی سال جاری، با اهدا لوح، تجلیل شد که در این میان، از مسئول شورای فرهنگی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز که حائز رتبه برتر در بین شرکت های تابعه وزارت نیرو در کشور می باشد، تقدیر شد.

 

کد خبر: 1234
  تاریخ خبر : 1402/07/29
 مسئول روابط عمومی
 230
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 12
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,584
  • بازدید دیروز : 1,651
  • کل بازدید : 1,993,518
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 13:56:25
  • شناسه IP شما : 18.221.141.44

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :