|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی کهگیلویه و بویراحمد

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری، به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری و حضور اعضا در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری استان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمدف در این جلسه، محسن ظهیرنژاد، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان، با اشاره به طرح های آبی در حال اجرا و بهره برداری در سطح استان، بیان داشت: با توجه به اینکه در نقاطی از استان با شرایط کم آبی و تنش آبی روبرو هستیم، بهره برداری از طرح هایی همچون آبرسانی به لیکک، آبرسانی به چهار شهر، سد تنگ سرخ و ... بسیاری از این مشکلات رفع خواهند شد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه میزان بارندگی در سال آبی جاری در سطح استان تاکنون 217 میلیمتر است و نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته، اظهار داشت: این کاهش بارندگی به ما یادآوری می کند که نسبت به بحث مدیریت مصرف صحیح و آینده نگری کارامد، توجه بیشتری داشته باشیم تا انشالله از مشکلات احتمالی پیش روی کمتر کنیم.
ظهیرنژاد، با بیان اینکه تعداد چاه های مجاز در سطح استان 2850 حلقه است که از این تعداد 2126 حلقه آن در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: طبیعتا با بهره برداری از برخی طرح های آبرسانی به اراضی کشاورزی، فشار بر منابع آب های زیرزمینی کمتر می شود.
وی، گفت: تعداد چاه های غیرمجاز در سطح استان نیز 1004 حلقه می باشد که 561 حلقه آن کشاورزی است و در عین حال در سال جاری بر اساس تکلیف ابلاغی، می باید 50 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود می شد که تاکنون 53 حلقه اط آن، پر و مسدود شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه شش طرح ساماندهی رودخانه در سال جاری آغاز شده و تعدادی از آنها نیز به اتمام رسیده، افزود: در بحث لایروبی نیز 12 کیلومتر در سطح استان انجام شده که دو کیلومتر بیشتر از سال گذشته می باشد.
وی، افزود: در خصوص برخورد با متخلفان و متصرفان حریم و بستر رودخانه ها، در سال جاری تاکنون، 43 هکتار آزادسازی و رفع تصرف را داشته ایم و برنامه هایی نیز در ادامه اجرایی می شود.
ظهیرنژاد، در خصوص نصب کنتورهای هوشمند که از ضروریات و از تکالیف ایلاغی است، نیز بیان داشت: در سال جاری 52 دستگاه کنتور هوشمند نصب شده که امیدواریم با جمایت ها مختلف این میزان افزایش بیشتری نیز داشته باشد.
وی با اشاره به، به روز کردن آمارها در قسمت های مختلف، گفت: تلاش می شود که تطبیق آمارها بر اساس دشتورالعمل اجرایی مدیریت توامان آب و برق به خوبی انجام گیرد  که مطمئنا فواید بسیاری را شاهد  خواهیم بود.
در ادامه نیز، نیک روز مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اهمیت این کارگروه و ضرورت توجه بیشتر به شرایط های کم آبی و برنامه ریزی مناسب جهت مدیریت تبعات این شرایط، گفت: اجرا شدن مصوبات این کارگروه باید مورد جدیت و تسریع همه دستگاهها باشد و تلاش کنیم تا جلسات منظم و کاربردی ای را داشته باشیم.
شایان ذکر است که در این جلسه مصوباتی از جمله تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز و یا فاقد تمدید پروانه که مربوط به برخی دستگاههای اجرایی از جمله آب و فاضلاب یا صنعت و معدن می باشد، تعیین تکلیف شده و اخذ مجوزات همراه با نصب کنتور هوشمند آنها مورد تاکید قرار گیرد و نتایج اقدامات صورت گرفته در جلسه بعدی شورای حفاظت از منابع آب استان و کارگروه سازگاری با کم آبی ارائه شود.
همچنین با توجه به اهمیت پر و مسلوب المنفعه نمودن چاههای غیرمجاز مقرر شد در مرحله اول، لیست چاههای با عمق بالای 50 متر دستگاه های اداری، توسط شرکت آب منطقه ای مشخص و به دستگاههای مربوطه جهت پر و مسلوب المنفعه یا تعیین تکلیف آنها ارسال شود.
علاوه بر این موارد و با توجه به اهمیت برخورد با تخلفات در حوزه آب، مقرر شد لیست چاههای برق دار غیرمجاز مجدد به شرکت توزیع نیروی برق استان جهت قطع برق ارسال گردد .  
همچنین مقرر شد شرکت آب و فاضلاب استان، گزارش مبسوطی از برنامه و نحوه استفاده از پساب تصفیه خانه ها تهیه و به حوزه استانداری ارسال نماید.

 

کد خبر: 1271
  تاریخ خبر : 1402/11/11
 مسئول روابط عمومی
 102
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 11
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,249
  • بازدید دیروز : 1,651
  • کل بازدید : 1,993,183
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 09:10:48
  • شناسه IP شما : 3.144.96.159

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :