|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری گردهمایی مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت در کهگیلویه و بویراحمد

اولین گردهمایی یک روزه مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط شرکت آب منطقه ای و با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و با حضور محققین، پژوهشگران، اساتید و مدیران دستگاههای اجرایی استانی و شهرستانی در سالن آموزش و ترویج جهاد استان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این گردهم آیی که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رییس سازمان جهادکشاورزی استان و تعدادی دیگر از مدیران و مسئولان استانی نیز حضور داشتند، آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی ماموریت و همکاری مشترک در فرایند تولید و تامین امنیت غذایی، کاهش وابستگی به خارج از کشور و ایجاد اشتغال دارند، اظهار داشت: معتقدم این همکاری و هماهنگی باید گسترده تر و بیشتر شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: بخش اعظم طرح های اجرا شده توسط این شرکت، ماهیت تامین آب کشاورزی دارند و این رویه حمایتی، هماهنگ و افتخارآمیز ادامه خواهد داشت.
مصلح، گفت: مدیریت آب(کشاورزی، شرب و صنعت) چه مدیریت سازه ای چه غیر سازه ای آن، در فضاهایی همچون این گردهمایی و همایش ها و نشست ها می تواند انجام گیرد چرا که محققان و پژوهشگران و همچنین اساتید و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط، حضور می یابند و طبیعتا هم اندیشی ها و بلکه مشورت ها و تصمیم گیری ها، کارگشاتر و متقن تر می شوند و بر همین اساس، شرکت آب منطقه ای استان آمادگی خود را برای همه گونه همکاری و حضور موثر برای توسعه همه جانبه استان اعلام می دارد و به هر حال اصلاح الگوی کشت، یک موضوع مهم و تاثیرگذاری است که می طلبد همت و تمرکز بیشتری نیز برای تدوین کارشناسانه و اجرایی شدن موثر آن داشته باشیم.
وی، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم با تزریق یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب، توجه خوبی شده و ۶۱ پروژه از جمله سد تنگ سرخ، سد سرپری، سد سقاوه، طرح عظیم آب‌رسانی به اراضی دهدشت غربی، بهمئی و چندین پروژه دیگر در حال اجراست که با بهره‌برداری از آنها(به جز سد آبریز)، ۴۰ هزار هکتار اراضی دیم ما آبی می‌شوند، آب شرب ۸۰ درصد جمعیت استان سالم و پایدار می‌شود و آب صنایع ما تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طی بارندگی اخیر در ایستگاه باران سنجی سپیدار 263 میلیمتر بارش را شاهد بودیم و در سال آبی جاری تاکنون نیز در ایستگاه باران سنجی طسوج نزدیک به 600 میلیمتر بارش داشته ایم که وقتی به آمارهای کلانی همچون بارش‌های ۱۱ میلیارد متر مکعبی و ‌رواناب ‌های ۸.۵ میلیارد متر مکعبی این استان نگاه می کنیم، ضرورت مدیریت صحیح، کارآمد، به روز و آینده نگر بیشتر احساس می شود.

مصلح، افزود: حجم عمده و اصلی این بارش‌ها در فاصله چهار ماه از سال اتفاق می‌افتد که اگر فکری برای مهار آنها نشود، عملا مدیریت منابع آب با چالش جدی مواجه می‌شود و بنابراین احداث سازه‌‌ها و غیرسازه‌ها و مهار آب در این استان، ضروری و اولویت نخست است.
وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با تزریق یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب، توجه خوبی شده و ۶۱ طرح از جمله سد تنگ سرخ، سد سرپری، سد سقاوه، پروژه عظیم آب‌رسانی به دهدشت غربی، بهمئی و چندین پروژه دیگر در حال اجراست که با بهره‌برداری از آنها(به جز سد آبریز)، ۴۰ هزار هکتار اراضی دیم ما آبی، ۸۰ درصد جمعیت استان دارای آب شرب سالم و پایدار و آب مورد نیاز صنایع نیز تامین می‌شود.
همچنین، روستا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد،با اشاره به اینکه آب از منابع اساسی توسعه جوامع انسانی است و باید به خوبی مدیریت شود و ارزش و اهمیت آن برای جامعه، رشن تر و ملموس تر شود، اظهار داشت: هر چه رویکرد ادارات و دستگاههای اجرایی، علمی تر و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بیشتر شود، منطقا نتیج بهتر و خطاها کمتر می شود.
وی، افزود: سرانه الگوی مصرف آب در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میانگین کشور است و این امر باید اصلاح شود که طبیعتا لازم است تا بحث های آموزشی و آگاهی بخش به صورتی گسترده تر و موثرتر مد نظر قرار گیرد.
شایان ذکر است در پایان این گردهمایی و پس از ایراد سخنرانی برخی دیگر از مدیران استانی، محققان و اساتید، پنلی نیز جهت پرسش و پاسخ در خصوص موضوع منابع آب و اصلاح الگوی کشت کهگیلویه و بویراحمد، برگزار شد.

کد خبر: 1279
  تاریخ خبر : 1402/11/30
 مسئول روابط عمومی
 128
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 15
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 522
  • بازدید دیروز : 2,820
  • کل بازدید : 1,995,276
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 13:56:25
  • شناسه IP شما : 3.135.190.101

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :