|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست خبری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه

با حضور معاون حفاظت و بهره برداری و چندتن دیگر از مدیران شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در اداره منابع آب شهرستان گچساران، نشست خبری با تعدادی از خبرنگاران فعال این شهرستان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت اب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست، آرش مصلح، عضو هیأت مدیره و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این نشست و حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به رابطه خوب، معتمدانه و سازنده ای که میان اداره منابع آب گچساران و خبرنگاران فعال این شهرستان وجود دارد، گفت: در بسیاری از موارد، شاهد بوده ایم که رسانه ها جلوتر از خیلی از ادارات حرکت کرده اند و با رصد کردن اخبار می توان این مورد را به خوبی مشاهده و تایید کرد.
وی، اظهار داشت: رسانه ها با دغدغه مندی و دلسوزی ای که دارند، مسایل و مشکلات طرح ها و پروژه های بخش آب را پیگیری کرده اند و با نقد و نظارتی که به فرمایش مقام معظم رهبری، از رسانه ها انتظار می رود داشته باشند، همواره نقش افزاینده و روشنگرانه ای را ایفا نموده اند و امیدواریم این دقت نظر و پیگیری مشکلات و تلاش برای حل آنها از سمت رسانه ها و خبرنگاران محترم، بیشتر از قبل ادامه یابد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی چند سالی است که در دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران(دشت پایلوت)، اجرایی شده و همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: اجرای این طرح، منشا تغییرات مثبت و ارزشمندی در این منطقه شده، به گونه ای که خوشبختانه دیگر از افت شدید در این دشت، خبری نیست.
وی، با بیان اینکه این دشت در مقطعی با افت 40 متری آب سفره های زیرزمینی مواجه بوده، گفت: اقدامات یکپارچه بسیار خوبی در این دشت انجام گرفته که مورد تایید و تشویق مدیران وزارت نیرو نیز قرار گرفته که در این میان همراهی مردم در موفقیت این اقدامات بسیار مهم بوده و صد البته که این همراهی و کمک از طریق بسترسازی و تاثیراتی بوده که رسانه ها ایجاد کرده اند و این اهمیت و جایگاه حساس رسانه ها را در انجام کار گروهی نشان می دهد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت (8 میلیون مترمکعب) از دشت امامزاده جعفر(ع)، گفت: با تلاش های صورت گرفته، حدود 3.2 میلیون مترمکعب از این نیاز از طریق سد کوثر و حدود یک میلیون مترمکعب نیز در دشت لیشتر جهت شرایط اضطراری تامین می شود که با این احتساب، حدود 50 درصد از نیاز صنعت نفت که قبلا از طریق آب زیرزمینی دشت امامزاده جعفر تامین می شد، صرفه جویی می شود و این کمک بزرگی به جلوگیری از افت سفره های زیرزمینی و ایستابی سطح این دشت بوده است.
آرش مصلح، با اشاره به اینکه متناسب با اعتبارات موجود و بر اساس اولویت ها و ضرورت ها، اقدامات لازم در بخش آب استان انجام می گیرد، افزود: نصب کنتور هوشمند، اجرای الگوی کشت مناسب همچون کاشت گیاهان دارویی و کم آب بر، پر کردن چاههای غیرمجاز، اجرا، تکمیل و بازسازی سه طرح تغذیه مصنوعی ناصرآباد، گرگدا و شیخ خواجه(آبدالان میشو) را از دیگر مهمترین اقداماتی دانست که در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی در دشت امامزاده جعفر(ع) انجام گرفته است.
همچنین در این نشست، عارف بهگام، رییس اداره منابع آب شهرستان گچساران، با بیان اینکه طرح های زیادی در سطح این شهرستان در حال بهره برداری و اجرا می باشد، گفت: در آینده نزدیک، سه پروژه برای افتتاح و دو پروژه نیز برای کلنگ زنی خواهیم داشت.
وی، افزود: پروژه فاز اول تامین آب اراضی کشاورزی از سد چمشیر و پروژه بهبود کانال آبیاری رودبال قابلیت کلنگ زنی را دارند و همچنین پروژه فاز2 امامزاده جعفر(ع) که آبرسانی به سه هزار و ۱۰۰هکتار از اراضی دشت امامزاده جعفر را شامل می شود، ایستگاه شماره۳لیشتر و آبرسانی به حدود یک هزار هکتار از اراضی تنگ‌انگشترک قابلیت افتتاح را دارند که انشاالله به زودی (دهه فجر) انجام خواهند گرفت.
شایان ذکر است که در پایان این نشست، از تعدادی از خبرنگاران فعال این شهرستان در بخش آب، تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر: 831
  تاریخ خبر : 1398/11/01
  آخرین به‌روزرسانی : 1398/11/05
 مسئول روابط عمومی
 333
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 18
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 805
  • بازدید دیروز : 2,177
  • کل بازدید : 1,991,088
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/04 13:47:59
  • شناسه IP شما : 3.142.171.180

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :