|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آغاز عملیات لوله گذاری خط انتقال و افتتاح مخزن ذخیره طرح آبرسانی به شهر لیکک

با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، مدیران عامل شرکت های آبفای شهر و روستایی کهگیلویه و بویراحمد و چند تن از مدیران و مسئولان شهرستان بهمئی، عملیات لوله گذاری طرح ملی آبرسانی به شهر لیکک از سد کوثر، آغاز و در ادامه، مخزن 15 هزار مترمکعبی این طرح، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، پس از بازدید مهندس جانباز و دیگر مهمانان و مسئولان استانی از بخشی از مسیر خط لوله و آغاز عملیات لوله گذاری طرح آبرسانی به لیکک، با حضور آنها در محل مخزن 15 هزار مترمکعبی، که در حاشیه شهر لیکک قرار دارد، طی مراسمی، این مخزن، افتتاح شد.

در این مراسم، ابتدا، مهندس داودی مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر از حضور مهندس جانباز و دیگر مهمانان این مراسم، به بخشی از محدودیت ها و مشکلات اجرای طرح ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبارات، مهمترین مشکل طرح های اجرایی شرکت آب منطقه ای در سطح استان است و امید داریم تا با توجهات و پیگیری هایی که مقامات محترم وزارت نیرو و همچنین حوزه استانداری محترم استان و نمایندگان محترم شهرستانهای استان در مجلس شورای اسلامی دارند، شاهد جهش و حرکت  سریعی در مسیر تکمیل پروژه ها باشیم.

وی، افزود: طرح آبرسانی به لیکک، به منظور تأمین آب شرب شهر لیکک و بیش از 120 روستای محدوده شهرستان بهمئی با جمعیت بالغ بر 75 هزار نفر که با انتقال سالیانه5/8 میلیون متر مکعب آب مطمئن و پایدار تصفیه شده از سد کوثر، صورت می گیرد، اجرایی شده و امروز شاهد افتتاح مخزن 15 هزار مترمکعبی آن هستیم که با آبگیری آن، در صورت بروز حوادث غیرمترقبه ناشی از قطع برق و مشکلات فنی، ذخیره این مخزن، قادر به تامین آب مصرفی پنج شبانه روز شهر لیکک خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این مخزن، نقطه انتهایی طرح عظیم آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک می باشد که با تدبیر مناسب مدیران آب منطقه ای، همزمان با سایر  بخش های طرح، آغاز، ولیکن سرعت تمرکز کار اجرایی در احداث آن، بیشتر شد تا حداقل در شرایط فعلی، به خط لوله تامین آب فعلی شهر متصل و نقش پشتیبان را ایفا کند و همچنین امکان شستشو و ... مخزن قبلی آبفای شهری فراهم شود.

مهندس داودی مهر، با بیان اینکه، این طرح در سال 91 شروع شده و لوله گذاری آن نیز به طول 57 کیلومتر انجام خواهد گرفت و امید است که در سال 97 به بهره برداری کامل برسد، گفت: در هفته دولت، تفاهم نامه تأمین منابع مالی برای تهیه لوله های خط اصلی این طرح، بین شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و بانک پارسیان در ساختمان مرکزی این بانک در تهران با هدف تأمین منابع مالی ساخت لوله های فولادی این طرح مهم در سایزهای 500 تا 700 میلیمتر، منعقد شد که زمینه تسریع در پیشرفت فیزیکی طرح را فراهم می کند.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: با وجود کمبود اعتبارت و مشکلات زیادی که وجود داشته، ولی خدا رو شکر با همکاری و همیاری آب منطقه ای و شرکت های مشاور و پیمانکار و توجهاتی که مقامات استانی و نمایندگان محترم سابق و فعلی کهگیلویه بزرگ داشته اند، این مخزن افتتاح شد و امیدوارم بزودی بهره برداری کامل از این طرح عظیم را شاهد باشیم و لازم است تا از همه عزیزان و دستگاههای موثر در این طرح، قدردانی کنم.

در ادامه، مهندس جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ضمن تاکید بر اهمیت تامین آب شرب مطمئن برای شهرها و روستاهای کشور، به بحث تنش آبی در برخی از شهرها اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است تا در سریع ترین و بهترین حالت ممکن، آب شرب همه شهرها به گونه ای تامین شود که دغدغه ای برای مردم نماند.

وی، ضمن تشکر از شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، بخاطر تلاشها و پیگیری هایی که در ارتباط با این پروژه و دیگر پروژه های مشابه داشته، افزود: امیدواریم با هماهنگی ها و دلسوزی هایی که وجود داشته و انشالله بیشتر هم خواهد شد، شاهد به ثمر رسیدن هرچه زودتر طرح های آبرسانی در سطح این استان باشیم.

مهندس جانباز، گفت: داشتن مخازن بزرگ و مناسب، جزء مهمترین بخش های هر طرح آبرسانی است و امروز شاهد به نتیجه رسیدن بخشی از تلاشهای عزیزان آب منطقه ای هستیم و انشالله با بهره برداری از این مخزن، دگرگونی شایانی در خدمت به مردم صورت خواهد گرفت.

وی، افزود: تلاش خواهد شد تا نسبت به تامین اعتبارات لازم برای این طرح، همه گونه همکاری ممکن، صورت گیرد و انشاله با حمایت های سایر دستگاههای اجرایی استان، این طرح به بهره برداری کامل برسد.

سپس، حاج عدل هاشمی پور، نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خدمت به مردم برای ما افتخار است، گفت: محرومیت منطقه به گونه ای است که باید تلاشها و برنامه ریزی های بنیادی و سریعی علاوه بر تلاشهای گذشته که یقینا موثر هم بوده اند، انجام گیرد و بنده نیز پیگیری و حمایت های خود را خواهم کرد تا انشاله با همکاری های خوبی که میان دستگاههای استان و کشوری وجود دارد، این طرح و دیگر طرح های در حال اجرای استان به نتیجه و بهره برداری برسند.

همچنین در این مراسم، مهندس نیک اقبالی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه اجرای طرح های تامین و آبرسانی، در سطح استان با مشکلات خاص خود روبروست، گفت: خوشبختانه برنامه ریزی و تلاشهای گسترده ای صورت گرفته و همکاری و همراهی خوبی میان دستگاههای مربوطه وجود دارد و جا دارد از شرکت های آب منطقه ای و آبفای شهری و روستایی تشکر کرده و بر این نکته تاکید کنم که مدیریت صحیح منابع آبی و تامین آب شرب مطمئن در گرو تعامل مثبت و حمایت های درون استانی و انشاله پیگیری نمایندگان استان است و انشالله با تحقق این امر مهم، بیشتر از قبل شاهد به ثمر نشستن چنین طرح های مهمی باشیم و دغدغه مردم عزیز استانمان را در رابطه با تامین آب شرب مطمئن خانه هایشان، رفع کنیم.

کد خبر: 365
  تاریخ خبر : 1395/06/10
 مسئول روابط عمومی
 1113
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 29
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 130
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 2,007,420
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/11 08:25:58
  • شناسه IP شما : 3.147.89.85

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :