|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های آب حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ برگزار شد

با حضور نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های آب حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در سالن کنفرانس طرح آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه، آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در باره آخرین وضعیت پروژه ها اظهار داشت: الحمدالله با پیگیری های شبانه روزی و مجدانه حجت الاسلام موحد و مسئولان استانی و کشوری روند اجرایی پروژه ها به خوبی در حال کار می باشد.
مصلح، بیان داشت: پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری وبیش از ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب درحال اجرا می باشد .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز  تامین خواهد کرد.
وی، افزود: فاز اول پروژه ملی آبرسانی به ۴ شهر (دهدشت ،سوق،لنده و چرام) که به طول ۲۸ کیلومتر می باشد تا کنون ۱۳ کیلومتر لوله گذاری آن انجام شده و تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا فاز اول این پروژه مهم تا پایان ١٤٠١ به بهره برداری برسد .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در فاز اول این طرح از تصفیه خانه خیرآباد تا شهر دهدشت باید سه ایستگاه پمپاژ و پنج مخزن اجرایی شود.
مصلح، تصریح کرد: با اجرای طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده که اکنون ۳۳درصد پیشرفت فیزیکی دارد، آب موردنیاز حدود ۲۴۰ هزار نفر تامین می‌شود.
وی، عملیات انجام شده را تاکنون  شامل لوله گذاری به طول ۹هزار و ٨٢٠ متر، خاکبرداری و بازگشایی مسیر جاده سرویس به طول ٢٣ کیلومتر، احداث مخزن ٥٠٠٠ متر مکعبی (مخزن شماره ۴) و شروع عملیات اجرایی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر دهدشت با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تاکنون حدود ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح زیربنایی هزینه شده، اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز نخست طرح یاد شده هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با احتساب احداث تصفیه‌خانه است.
آرش مصلح، عنوان کرد: با تلاش و پیگیری های فراوان حجت الاسلام موحد و مسولان استانی و شهرستانی برای این پروژه امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
وی، اظهار داشت: خوشبختانه با رایزنی ها و تلاش های شبانه روزی این پروژه در لیست پروژه های اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفت و در حال حاضر ۱۸۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت،۵۰ میلیارد تومان تنش آبی و ۵۰ میلیارد تومان پیوست برای این پروژه در نظر گرفته است که باید هم دوستان قرارگاه و هم مسولان استانی و شهرستانی همکاری و همراهی کنند تا حداکثر این اعتبارات را جذب نمائیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قطعه دوم از دهدشت تا چرام به طول ۲۰ کیلومتر به‌صورت ثقلی و قطعه سوم نیز از دهدشت به شهرهای سوق و لنده به طول ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر خواهد بود.
آرش مصلح، تصریح کرد: پروژه دارای پنج مخزن با ظرفیت ٤١ هزار و ٥٠٠ مترمکعب و شامل سه ایستگاه پمپاژ بوده که یکی از مخازن احداث و ۲ مخزن نیز در مرحله احداث است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر دهدشت یکی از بزرگترین مخازن آب استان می باشد که انشالله تمام تلاش و توان خود را بکار خواهیم گرفت تا دهه فجر این مخزن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
وی، افزود: این خبر بسیار خوشی است و با احداث این مخزن که هزینه ۵۱ میلیارد تومانی دارد می توان تا ۷۲ ساعت آب شهر دهدشت را تامین کنند و این یک اقدام جهادی و انقلابی و کمکی در راستای پدافند غیرعامل می باشد و خوشبختانه راه ارتباطی کلیه مسیر لوله گذاری احداث شده است.
پروژه آبرسانی به دهدشت غربی:
مصلح در ادامه به یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: پروژه آب رسانی به دهدشت غربی یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد است که سالیان زیادی به دلیل کمبود اعتبار، پایش می لنگید و نیازمند تأمین اعتبار بود.
وی افزود: طرح تامین آب اراضی دهدشت غربی با پیش بینی اعتباری بالغ بر۸۰ میلیارد تومان در بهمن ماه سال ۸۹ کلنگ زنی شده و در خرداد سال ۹۰ عملا عملیات اجرای آن شروع شد.
مصلح در ادامه افزود: اگر چه این پروژه در سال ۹۰ با هدف اشتغال زایی، آبیاری و رفع کمبود آب منطقه دهدشت غربی طراحی و به مرحله اجرا در آمد اما متاسفانه به دلیل سرعت بسیار پایین پروژه و راکد بودن این پروژه، پیمانکار قبل خلع ید شد و پیمانکار جدید که شرکت خاتم الانبیا از ماه های گذشته کار را آغاز کرد.
*پروژه آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک:*
آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت:این پروژه یکی از مهمترین خواسته های مردم شهر لیکک می باشد که باز هم متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات بیش از ۱۰ سال راکد و روند لاک پشتی داشته بود.
وی افزود: با رایزنی های متعدد و تلاش های دلسوزانه حجت الاسلام موحد و مقام عالی دولت در استان و دیگر مسولان استانی و شهرستانی این پروژه در طرح های اولیت دار سفر ریاست جمهوری قرار گرفت و قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم شهر لیکک و روستاهای اطراف آن در سال‌های گذشته به‌خاطر خشکسالی و نبود منابع آب پایدار مشکلات زیادی را تحمل کرده بودند که خوشبختانه روند و پیشرفت فیزیکی این پروژه در دو سال اخیر فوق العاده بوده و انشاالله در تلاشیم تا پایان ۱۴۰۲ آب را به شهر لیکک برسانیم.
وی، عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه ۵۵ درصد می باشد.
*آبرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی از رودخانه گندمکار:*
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود:به دلیل نبود منابع آب زیر زمینی در مناطق دیشموک و قلعه رییسی، شرکت آب منطقه‌ای به دنبال راهی برای تأمین آب شرب پایدار به دیشموک، قلعه رییسی و ۲۶۴ روستاهای بود که پس از مطالعات در اواخر سال ۹۶ به رودخانه گندمکار برای انتقال آب رسیدیم.
آرش مصلح، افزود: افق طرح تا سال ۱۴۲۵ با انتقال ۲۵۰ لیتر در ثانیه و افق ۱۴۱۰ با ۱۵۰ لیتر در ثانیه است.
وی مراحل اجرای طرح را دو فاز عنوان کرد و افزود: مرحله اول که آبرسانی به شهر دیشموک است شامل احداث بند انحرافی، سازه آبگیر، حوضچه آرامش، ایستگاه پمپاژ اول و ثانویه، جاده دسترسی به پروژه است.
مصلح، بیان کرد: از اواخر سال ۹۸ برای فاز اول طرح، قراردادی با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان با شرکت اقلیم یاب زاگرس منعقد شد که با توجه به وضعیت اعتباری پروژه تا کنون ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،۱۲ کیلومتر جاده دسترسی خاکبرداری شد و در حال نصب ابنیه است.
وی، گفت: فاز دوم نیز شامل آبرسانی به جاورده، قلعه ریسی و روستاهای اقماری است و شامل لوله گذاری، احداث دو مخزن تعادل ۵ هزار و مخزن ۲ هزار متر مکعبی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان افزود: بحمدالله با تلاش ها و همراهی های دولت در استان و مجمع نمایندگان استان اعتبارات استان در حوزه شرکت آب منطقه ای استان از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد‌.
سید محمد موحد نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه آبرسانی چهار شهر، با قدردانی از زحمات تمامی مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا گفت: قرارگاه همواره در خط مقدم محرومیت زدایی قرار داد.
نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه بزرگ بیان داشت: دو سال قبل که برای بازدید به این محل آمدم بودم پروژه شرایط خیلی بدی داشت ولی به لطف خدا الان شرایط تغییر کرده است.
موحد با اشاره به فعالیت های دکتر مصلح در این مدت گفت: الحمدلله ایشان از مدیران نمونه و پای کار و به معنای واقعی انقلابی هستند.
نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه بزرگ تصریح کرد: تغییر روند پروژه ها آبرسانی ها در این دو سال گذشته بارقه امید را در دل مردم حوزه انتخابیه روشن کرده است.
وی بیان داشت: پروژه آبرسانی چهار شهر در چند ماه گذشته نیز پیشرفت های خوبی داشته و امیدوارم تا اواخر ۱۴۰۲ شاهده به بهره‌برداری رسیدن پروژه باشیم.
شایان ذکر است که در این جلسه، بخشدار مرکزی کهگیلویه،رئیس اداره منابع آب شهرستان های کهگیلویه،چرام و لنده، مدیر پروژه و مشاورین و کارشناسان آب چهار شهر و رئیس دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شهرستان های چهارگانه نیز حضور داشتند.

 

کد خبر: 1115
  تاریخ خبر : 1401/06/21
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/06/22
 مسئول روابط عمومی
 400
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 10
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,510
  • بازدید دیروز : 2,859
  • کل بازدید : 1,941,418
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 09:11:02
  • شناسه IP شما : 34.206.3.58

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :