|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب کهگیلویه و بویراحمد

سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و دیگر اعضا و به ریاست استاندار در محل جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه، سیدعلی احمدزاده، استاندار استان با اشاره به اینکه با وجود داشتن یک درصد مساحت و جمعیت کشور اما ۱۰درصد آب تولیدی کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار داشت: با وجود چنین ظرفیت بالای منابع آبی در استان باید برای تامین و ایجاد تحول در آب شرب مردم، بخش کشاورزی و صنعت تدابیری جدی اتخاذ کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وزارت نیرو سهمیه آب استان را می دهد تا برای تحول در شرب، کشاورزی و صنعت بکار رود و این کار با سدسازی و احداث سدهای کوچک امکان‌پذیر است.
احمدزاده افزود: در دولت سیزدهم یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای حوزه آب استان پیش‌بینی شده و تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که یکی از کارهای بزرگ دولت همین موضوع است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود سه هزار حلقه چاه آب در استان که مجوز آنها از گذشته صادر شده است، گفت: برداشت از چاه‌های آب زیرزمینی به شدت به محیط زیست خسارت زده که بهترین راه برای کاهش آسیب های زیست محیطی و جلوگیری از هدر روی منابع آبی زیرزمینی، استفاده از این روان‌ آب‌ها و جلوگیری از خسارت به محیط زیست، احداث سد است که علاوه بر تامین آب شرب، زمین‌های کشاورزی دیم آبی شده و افزایش تولید و رشد درآمد کشاورزان را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه به همین منظور ساخت سد سقاوه، آبریز و تنگ سرخ در برنامه است، عنوان کرد: در حوزه کهگیلویه آب شرب کافی وجود ندارد و در یاسوج هم همین شرایط را داریم که سد آبریز با حجم ۱۲۵ میلیون متر مکعب را برای تحول در بخش کشاورزی کهگیلویه در برنامه داریم، علاوه بر این آب شرب مردم نیز تامین می‌شود، ضمن اینکه سد تنگ سرخ هم برای تامین آب شرب پایدار مردم مرکز استان در حال احداث است.
احمدزاده با بیان اینکه همه سدهایی که در استان احداث می‌شوند برای تامین آب شرب مردم است، گفت: گاهی در جلسات حرفی می‌زنیم اما در آن تغییر ایجاد می‌شود و این تغییرات باعث برداشت‌های ناصحیح می‌شود.
وی ادامه داد: در صحبت‌‎ها گفتیم اگر قرار است راجع به سدها بحث شود افراد غیرمتخصص و غیرفنی اظهارنظر نکنند چرا که خیلی از اظهارنظرها و پویش‌ها از افراد غیر صاحب فن وغیرمتخصص است.
احمدزاده یادآور شد: هیچ جایی نگفتم حرف‌های متخصصین امر شنیده نشود اتفاقا از نقد و سخنان متخصص‌ها، اهل فن و مطالعه و کارشناسی شده استقبال می‌کنیم.
استاندار خاطرنشان کرد: در جاهایی هم متاسفانه سایت‌ها این صحبت‌ها را وارونه جلوه داده اند و از همین جا تاکید دارم و دعوت می‌کنم رسانه ها و سایت‌ها را که به بیان عبارات ها دقت لازم را داشته باشند.
همچنین، آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در بخشی از گزارش خود از وضعیت و شرایط منابع و طرح های آبی استان با اشاره به بارش های سال آبی جاری و اینکه تاکنون 327 میلیمتر میانگین بارش در سطح استان می باشد و این میزان 25 درصد بیش از میانگین درازمدت است، گفت: در حال حاضر سد کوثر 437 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد و سیلاب تا 80 مترمکعب در ثانیه را در دیماه در خود جای داده که حدود 18 میلیون مترمکعب آب ورودی به این سد در همین دیماه می باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اظهار اینکه در سال جاری تا کنون 21 میلیون کیلووات ساعت از نیروگاههای برقابی، تولید برق داشته ایم، تاکید کرد: در این مدت هیچ گونه توقفی نداشته ایم و مدار تولید برق فعالیت کامل داشته است.
مصلح، گفت: خوشبختانه در دولت جدید، توجه به طرح های آبی استان ویژه بوده به گونه ای که از ابتدای سال جاری تاکنون 1100 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت آب منطقه ای از محل ردیف های مختلف دیده شده که تا الان 550 میلیارد تومان آن ابلاغ شده است و در 9 ماهه امسال 350 میلیارد تومان اعتبار جذب کرده ایم که این نوید بر تسریع در انجام روند کارهای پروژه های آبی در سطح استان و انشالله بهره برداری هرچه زودتر از آنهاست.
وی، افزود: 75 میلیارد تومان برای طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده، 57 میلیارد تومان برای سد تنگ سرخ اختصاص یافته است و با توجه به ویژه بودن برخی طرح های آبی و عنایت دولت سیزدهم به استان، این روند ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراجمد، با اشاره به اینکه اعتبار و پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی به لیکک در ده سال گذشته 70 میلیارد تومان و 40 درصد بوده، گفت: در 9 ماه اخیر این میزان پیشرفت فیزیکی به 65 درصد رسیده و از سال گذشته تاکنون 290 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است.
مصلح، بیان داشت: تا پایان اسفندماه، مخزن 20 هزارمترمکعبی آبرسانی به دهدشت، آبگیری می شود که این میزان تامین کننده 72 ساعته آب در این شهر در شرایط های بحرانی، خواهد بود.
همچنین، محسن ظهیرنژاد، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه 1162 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد و البته اکثر این چاهها کم عمق هستند، گفت: بر اساس سند سازگاری با کم آبی استان، در سال 1401 باید تعداد 50 حلقه چاه غیرمجاز پر شود که تاکنون 56 حلقه پر شده و این روند ادامه خواهد یافت.
وی، اظهار داشت: تاکنون 32 دستگاه کنتور هوشمند نصب شده و هدف گذاری 700 دستگاه است که به خاطر کمبود اعتبار این امر به کندی پیش می رود و لازم است تا حمایت و تعامل دستگاههای مرتبط از جمله سازمان صمت و شهرداری ها را در این خصوص داشته باشیم.

 

کد خبر: 1142
  تاریخ خبر : 1401/10/24
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/10/25
 مسئول روابط عمومی
 335
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 10
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,254
  • بازدید دیروز : 2,177
  • کل بازدید : 1,991,537
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/04 13:47:59
  • شناسه IP شما : 3.138.33.87

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :