|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

فعال شدن طرح آبرسانی به اراضی دشت مور گچساران با اجرای مناقصه

جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان گچساران به ریاست فرماندار و با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و سایر اعضا این شورا در محل فرمانداری برگزار و خبر از فعال شدن طرح آبرسانی به دشت مور با اجرای مناقصه آن داده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه طرح های آبی متعدد و با ارزشی در گچساران در دوسال اخیر اجرا و یا به بهره برداری رسیده است، گفت: تعیین‌ تکلیف طرح متوقف شده دشت مور انجام شده و به زودی مناقصه آن برگزار می‌شود.
آرش مصلح، بیان کرد: برخی از این طرح ها اعم از افتتاح سد و نیروگاه چم شیر و اتصال آن به شبکه سراسری، تعمیرات اساسی ایستگاه پمپاژ امام زاده جعفر و ادامه تعمیرات، شروع مطالعات سومین سد گچساران به نام سد کمبل و پیدایش مطالعات سد دیگر در حوزه بویراحمد گرمسیر دیل هستند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: تعیین‌تکلیف پروژه متوقف شده دشت مور که به زودی مناقصه آن برگزار می گردد، شروع عملیات اجرایی شبکه لیشتر( فرعی و پمپاژ) ، استقرار شرکت بهره برداری در لیشتر بعد از سالها افتتاح طرح، تکمیل ۳۰۰ هکتار شبکه ابیاری در تنگ انگشترک، شروع عملیات انتقال آب به اراضی آبرزی به وسعت ۷۰۰ هکتار با ۴ قرار داد فعال و شروع ساماندهی رودخانه پشه کان از دیگر اقدامات ارزنده دو سال اخیر حوزه آب در گچساران است.
مصلح عنوان کرد: خرید یکی از پیشرفته ترین دستگاه‌های ctd و مولتی پارامتر موجود در جهان برای مخازن سدها و منابع اب گچساران‌نیز در دو سال اخیر صورت گرفته است.
وی، با اشاره به درخواست مردم روستای انبارگاه گفت: باید نقشه دقیق این اراضی توسط جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این خصوص از اراضی انبارگاه برای شرکت آب منطقه ای ارسال شود تا اقدامات لازم صورت گیرد .
همچنین، روانبخش دیهیم خوب، فرماندار شهرستان گچساران اظهار کرد: جا دارد از زحمات مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان برای دید عدالت محور در نقاط مختلف گچساران و انجام خدمات ارزنده تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به پروژه متوفف شده دشت مور بیان کرد: مردم منطقه بی صبرانه منتظر اجرای پروژه دشت مور هستند که به زودی مجددا آغاز خواهد شد.
فرماندار گچساران تصریح کرد: تا جایی که مقدور بوده از لحاظ اعتبارات به پروژه های حوزه آب منطقه ای در گچساران توجه شده است.
دیهیم خوب عنوان کرد: سیل بند ها و دیگر اقدامات باعث تقویت آب دشت ها و حاصلخیزی اراضی شده است.
وی با اشاره به احداث برخی باغات در گچساران گفت: در زمان ما واگذاری زمین صورت نگرفته است، برخی افراد بدون داشتن مجوز، باغ ایجاد می کنند و بعد از آن به دنبال مجوز می روند که طبیعتا تاییدیه نخواهند گرفت.
در ادامه، سیدمعصوم افضلی، رئیس اداره منابع آب گچساران نیز خاطرنشان کرد: طرح های متعددی در گچساران در حوزه آب منطقه ای در دست اجراست و تاکنون اعتبارات خوبی به آنها اختصاص یافته است.
رئیس اداره منابع آب گچساران تصریح کرد: فاز 2  طرح تأمین آب اراضی امامزاده جعفر،خان احمد هابا اعتباری بیش از 853 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 74 درصد در دست اجراست.
افضلی بیان کرد: طرح تامین آب اراضی امامزاده جعفر، ماهور باشت(تعمیرات ایستگاه پمپاژ) با پیشرفت فیزیکی 35 درصد و اعتار 45 میلیارد ریال در حال اجراست.
وی گفت:طرح آبرسانی به دشت لیشتر با 250 میلیارد ریال و 65 رصد پیشرفت فیزیکی  از دیگر طرح های در دست اقدام در این شهرستان می باشد.
افضلی اعتبار  اختصاص یافته به طرح آبرسانی به دشت مور 195 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح آبی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون بازنگری مجدد شده و اسناد آن برای برگزاری مناقصه آماده شده و در دی ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. 
وی، بیان کرد: همچنین طرح تعمیرات ایستگاه های پمپاژ لیشتر فعال بوده و پیمانکار در جال اجرای ابنیه و محوطه سازی ایستگاه‌های پمپاژ آن است.
رئیس اداره منابع آب گچساران افزود: همچنین طرح آبرسانی به خان احمدها نیز پیمانکار اجرایی آن فعال بوده و تمام قطعات الکتریکال ایستگاه پمپاژ خان احمد آن خریداری شده و در حال نصب بوده و شروع آزمایشی آن به زودی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در صورت تعمیرات چهار دستگاه دیگر ازالکترو پمپ های ایستگاه  پمپاژ فاز اول طرح آبرسانی به خان احمد ها و اتصال آن به حلقه رینگ اتصال می توان بخشی از اراضی کشاورزی دشت خان احمد را تامین آب کرد.
افضلی اظهار کرد: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک به وسعت ۳۰۰ هکتار بصورت ۱۰۰ درصد تکمیل و هم اکنون خط انتقال اصلی تامین آب اراضی کشاورزی آبرزی به طول ۵/۷ کیلومتر با قطر ۸۰۰ میلیمتر در حال اجراست که تا دهه فجر امسال اب سد کوثر با لوله وارد ابرزی خواهد شد. 
وی افزود: این طرح ملی  هم اکنون با برگزاری چهار مناقصه با اعتباری بیش از 600 میلیارد ریال فعال است.
افضلی بیان کرد: طرح آبرسانی نازمکان  ها بیش از ۹۸درصد پیشرفت دارد و این طرح آبی هم اکنون بیش از ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی منطقه روستاهای رودبال ،سید جمال الدین، نازمکان ها، سرتیره و گبرستان را تامین آب می‌کند.
رییس اداره منابع آب گچساران، گفت: امسال نیز حدود  بیش از 110 میلیارد ریال برای تکمیل طرح در نظر گرفته شده است.
افضلی ادامه داد : ۵۸۴ حلقه چاه مجاز در ۵ محدود مطالعاتی گچساران وجود دارد.
همچنین، خدری مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران، گفت: بیش از ۸۳ درصد از ظرفیت این سد هم اکنون تکمیل است در حالی که مدت مشابه سال قبل 77/36 درصد از حجم این سد مخزنی پر شده بود.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۴۶ میلیون و ۵۵ هزار متر مکعب از سد کوثر گچساران برای مصارف مختلف رهاسازی شده است.

 

کد خبر: 1251
  تاریخ خبر : 1402/09/18
 مسئول روابط عمومی
 121
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 11
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,613
  • بازدید دیروز : 1,651
  • کل بازدید : 1,993,547
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 13:56:25
  • شناسه IP شما : 3.19.56.45

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :