|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اختصاص 500 میلیارد تومان به طرح های آبی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران، گفت: امسال پنج هزار میلیارد ریال به طرح های حوزه آب استان در بخش های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، با بیان این خبر، افزود: این اعتبار از محل منابع مالی پیوست قانون بودجه، مسوولیت های اجتماعی نفت و توازن برای تکمیل ۶۱ طرح در حال اجرای کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
وی، بیان کرد: امسال ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی مختلف برای تکمیل طرح های در حال اجرای حوزه آب استان پیش بینی شده بود که این میزان آن تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، تاکیدکرد: آبرسانی به چهار شهرستان کهگیلویه، آبرسانی به شهر لیکک، تامین آب اراضی دهدشت غربی، احداث سدهای تنگ سرخ، سقاوه، آبریز و سرپری از مهمترین طرح های دردست اجرای حوزه آب استان است.
وی، تاکید کرد: شتاب بخشی به طرح آبرسانی به شهر لیکک از ارمغان های مهم دولت سیزدهم برای مردم این شهر گرمسیری بوده به طوری که میزان پیشرفت فیزیکی این طرح از ۳۵ درصد در ۲ سال پیش به ۷۷ درصد در زمان حاضر رسیده است.
وی، تاکید کرد: تاکنون هفت هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به شهر لیکک سرمایه گذاری شده که ۲ هزار میلیارد ریال آن خرید تجهیزات بوده است.
وی، خاطرنشان کرد: امسال هم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته است.
مصلح، تاکید کرد: سازه آبی سرپری از دیگر طرح های هم حوزه آب استان است که با افزایش چهار برابری اعتبارات، پیشرفت فیزیکی چشمگیری داشته است.
وی، تاکید کرد: در حالی که در هفت سال دوران عملیات اجرایی این طرح تنها ۹۰میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته بود در ۲ سال گذشته ۴۰۰میلیارد ریال به آن اختصاص یافته بود.
مصلح، با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته امسال برای طرح سرپری را ۲۰۰میلیارد ریال است، اظهار داشت: ظرفیت سد سرپری سه میلیون متر مکعب با ارتفاع ۲۷ متر و طول تاج ۲۰۳ متر است و تامین آب ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی از مهمترین برکات بهره برداری از این طرح است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سد سرپری جزو سدهایی است که چند سال غیرفعال و تعطیل شده بود اما اکنون جزو سدهای فعال کشور است.
مصلح افزود: توسعه کشاورزی و رونق گردشگری با توجه به مجاورت آن با جاده اصلی خوزستان با اصفهان از جمله اهداف اجرای این سد است البته امکان آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس و ماهیان گرمابی در این مکان وجود دارد.
وی تاکید کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل متمم سفر رئیس جمهور در دور اول برای سد سرپری شهرستان کهگیلویه تخصیص داده شد که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال آن به این سد تزریق شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: پیش بینی می شود این طرح با تزریق دو هزار میلیارد ریال اعتبار، تکمیل و در شهریورماه ۱۴۰۳ به مرحله آبگیری برسد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: درحالی که میزان اعتبار اختصاص یافته به سد تنگ سرخ از سال ۱۳۹۰ تا زمان استقرار دولت سیزدهم، ۹۰۰ میلیارد ریال بود در ۲ سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته است.
مصلح، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی طرح سد تنگ سرخ به عنوان یکی از بزرگترین طرح های استان نیز از ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۰به ۵۱درصد در زمان کنونی رسیده است.
وی، بیان کرد: سد تنگ سرخ ۱۵هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارد که درصورت تامین اعتبار، سال آینده آبگیری خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: امسال تاکنون ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه ساخت این سازه بزرگ آبی اختصاص یافته و پارسال هم یکهزار و ۹۰۰میلیارد ریال برای آن هزینه شد.
مصلح اظهار داشت: اخذ مجوز ماده20 سامانه انتقال آب از سد تا شهر یاسوج، تملک ۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی اطراف سد با صرف هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال پس از سال ها بلاتکلیفی از اقدام های مهم انجام شده این سد در دولت سیزدهم بوده است.
وی، خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات ابزار دقیق سد با ۴۰۰ میلیارد ریال، جابه جایی فیبر نوری و دکل های برق و احداث جایگزین از دیگر مراحل عملیات اجرایی انجام گرفته در این طرح است.

 

کد خبر: 1267
  تاریخ خبر : 1402/10/25
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/10/25
 مسئول روابط عمومی
 106
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 19
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 992
  • بازدید دیروز : 1,651
  • کل بازدید : 1,992,926
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 08:14:55
  • شناسه IP شما : 3.144.113.197

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :