|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

استفاده بهینه از آب باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

مسئولان طرح احیاء در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در مدرسه شهید همت شهر گچساران برنامه های این طرح را برای دانش آموزان معلمان تشریح کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم ابتدا مدیرآموزش و پرورش شهرستان گچساران، ضمن برشمردن اهمیت آب در رشد و توسعه، به نقش دانش آموزان و معلمین در انجام این طرح مهم ملی پرداخت .

پورالحسینی، گفت: آب یک کالای ارزشمند و حیاتی است و بنابراین رعایت الگوی مصرف بهینه برای آن یک ضرورت است.

وی افزود: ما اول باید آموزش ببینیم، سپس این آموزش ها را ببریم عملیاتی کنیم تا آنوقت امیدوار باشیم که در اجرای برنامه هایمان موفق خواهیم شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران اظهار داشت: همانگونه که در طول 8 سال دفاع مقدس، رزمندگان ما توانستند از این مرز و بوم دفاع کنند، بنابراین ما نیز باید در همه جنگ ها (چه جنگ آب و هوا، چه جنگ جغرافیایی و چه جنگ نرم و ....... ) آماده دفاع باشیم.

سپس مهندس مصلح، عضو اصلی هیئت مدیره شرکت با اشاره به نقش دانش آموزان و معلمین در امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و ضرورت تغییر رفتار آحاد مردم در زمینه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب گفت: کمک و اثرگزاری ای که آموزش و پرورش در کشور دارد هیچ دستگاه و سازمانی نداشته و ندارد.

آرش مصلح افزود: وزارت نیرو با داشتن این همه امکانات فنی، سازه های آبی و پرسنل و مهندسین بزرگ نمی تواند به تنهایی بار تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی را به دوش بکشد و به همین منظور دست یاری به سوی شما (آموزش و پرورش) دراز می کنیم تا با همراهی شما بتوانیم به مدیریت مصرف در شهر، استان و نهایتاً در کشور، کمک کنیم.

عضو هیئت مدیره آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیش از 50 درصد از آب استفاده شده در بخش کشاورزی و نیز بالغ بر 80 درصد از مصارف آب در بخش صنعت از منابع آب زیرزمینی بوده و سطح این منابع، روز به روز در حال کاهش می باشد و چنانچه نتوانیم با مصرف بهینه و استفاده از روشهای نوین، مصرف آب را مدیریت کنیم به زودی دچار بحران های شدید در بخش آب خواهیم شد.

وی با اشاره به هزینه ای که دولت جهت تأمین و انتقال آب صرف می کند، اظهار داشت: استفاده بهینه از آب یک تکلیف شرعی و قانونی است و لازم است تا همه ما در مصرف مان در همه بخشها توجه ویژه ای داشته باشیم و درست مصرف کردن را رعایت کنیم.

مهندس مصلح افزود: رشد و توسعه یک جامعه به میزان برخورداری اش از منابع آب و چگونگی بهره برداری بهینه از آن بستگی دارد که این امر مستلزم آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این بخش است و اقدامات سازه ای به تنهایی پاسخگوی نیاز امروز جامعه ما نیست.

در ادامه، مهندس ضرغامی، مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای نیز با تشریح اهداف طرح احیاء و تعادل بخشی آب زیرزمینی و رویکرد دولت در این بخش، تصریح کرد: شرایط طبیعی استان به گونه ای است که منابع آب ما در این بخش بسیار آسیب پذیر است، لذا با توجه به نقش آب در سلامت عمومی جامعه، همه ما به ویژه دانش آموزان و خانواده ها می توانند نقش کلیدی در بخش حفاظت از منابع آب به ویژه با اعمال مدیریت صحیح مصرف در سطح جامعه داشته باشند .

مهندس ضرغامی، با بیان ضرورت مشارکت همه اقشار جامعه در امر مدیریت منابع آب، به نقش و اهمیت آب در امنیت اجتماعی و بهداشت عمومی پرداخت و گفت: برای انجام این مهم، نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش در سطح جامعه هستیم و خوب است این امر را از آموزش و پرورش شروع کنیم که در این راستا طرحی به نام طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) در سطح استان در حال اجرا است و امیدواریم با کمک شما عزیزان، از مدارس به منازل و از آنجا به سطح جامعه تسری پیدا کند.

وی به نقش والدین در ارتقاء توانمندی دانش آموزان و کسب مهارت های زندگی از جمله مدیریت مصرف آب پرداخت و بیان داشت: در کشور ما که در اقلیم خشک واقع شده و میزان بارندگی آن کمتر از 250 میلی متر در سال است، آب اهمیت ویژه ای دارد و صرفه جویی در مصرف آن و آموزش این کار مهم به فرزندان یک امر ضروری است .

مشاور مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متضمن توسعه و رشد کشور است.

وی افزود: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، وظیفه سنگینی بر دوش وزارت نیرو است و این موضوع یک عزم همگانی را طلب می‌کند.

کد خبر: 304
  تاریخ خبر : 1395/02/07
 مسئول روابط عمومی
 737
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 9
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 577
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 2,036,044
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/25 07:42:35
  • شناسه IP شما : 18.191.223.123

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :