|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست مشترک آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و آموزش و پرورش دنا

با حضور تعدادی از مدیران شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در اداره آموزش و پرورش شهرستان دنا، روند اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و طرح ملی داناب، تشریح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار که مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا و تعدادی از معاونین وی نیز حضور داشتند، ابتدا، رییس اداره منابع آب شهرستان دنا، ضمن تشکر از آموزش و پرورش شهرستان دنا به سبب میزبانی این جلسه، گزارشی از وضعیت منابع آبی در سطح کشور و استان بیان کرد و گفت: در چند سال اخیر وضعیت بارندگی ها و منابع آبی به گونه ای تغییر کرده که شرایط سختی را در کشور بوجود آورده و به همین دلیل، وزارت نیرو به عنوان متولی بخش آب، جهت برون رفت از این وضعیت، طرح ها و برنامه های زیادی را اجرا و یا در دست اقدام دارد که مهمترین آنها طرح احیاء و تعادل بخشی است و طرح داناب نیز یکی از زیرمجموعه های همین طرح است که امسال با همکاری آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستان دنا در حال اجراست.

مهندس ظهیرنژاد، افزود: حضور مدیران شرکت آب منطقه ای در این جمع، بخاطر مهم بودن شرایط فعلی و همچنین اهمیت دادن به جایگاه آموزش و پرورش و بهره بردن از این ظرفیت عظیم برای فرهنگ سازی در بحث صرفه جویی و مصرف بهینه است.

در ادامه، مهندس مصلح، عضو هیأت مدیره شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با تاکید بر اینکه ما خودمان را جزء خانواده بزرگ آموزش و پرورش می دانیم و میوه های این خانواده هستیم، گفت: شهرستان دنا در کنار داشتن آب و هوای مطبوع و کوهستانی، مردمانی بزرگ و روشن بین دارد که این پتانسیلها می تواند قدرتی جلو برنده برای هر طرح و برنامه ای در سطح این شهرستان باشد.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو طرحهای زیادی از جمله ساماندهی رودخانه ها، احداث نیروگاههای برقابی، ایستگاههای پمپاژ و ... را اجرا کرده که در این شهرستان نیز ساماندهی رودخانه سمرون، نیروگاههای برقابی و ... اجرا شده است ولیکن در شرایطی هستیم که وزارت نیرو به تنهایی نمی تواند چالشها و مشکلاتی که در مسیر اجرای این طرح ها و همچنین در مسیر اعمال مدیریت آینده نگر و پیشگیرانه، بوجود می آید را به تنهایی حل و فصل کند و ضرورت داشته و دارد تا دستگاههای مرتبط بسیاری همکاری نزدیکتری داشته باشند.

مهندس مصلح، تاکید کرد: یکی از دستگاههایی که می تواند بازویی قوی و مطمئن برای اجرای طرح ها باشد، خانواده بزرگ آموزش و پرورش است که یقین داریم با داشتن پتانسیلهای بزرگ، دارای قدرت اثرگذاری بسیار بالایی است و خصوصا اینکه این اثرگذاری مستمر و گسترده خواهد بود، بنابراین بر همین اساس، در طرح داناب، بر کمک و یاری آموزش و پرورش حساب ویژه ای باز کرده ایم و امیداریم این همکاری ها عمیقتر و گسترده تر شود.

سپس، مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به برخی آمار و ارقام در سطح کشور و استان و با تاکید به توجه همگانی به موضوع بحران کم آبی، گفت: بارندگی سال گذشته حدود 18 درصد کاهش نسبت به درازمدت داشته و این یعنی خطر و در عین حال یعنی توجه و تلاش بیشتر برای مدیریت این وضعیت برای تضمین امنیت در سطح جامعه می باشد.

مهندس ضرغامی، افزود: شاید بخاطر وجود رودخانه و چشمه های زیاد در سطح شهرستانی مثل شهرستان دنا، به نظر برسد که وضعیت آب خوب است و تهدیدی وجود ندارد، ولیکن باید گفت که تغییر اقلیم دارد اتفاق می افتد و چیزی قابل پیش بینی نیست و بنابراین ضروری است تا مدیریتی پیشگیرانه در خصوص بحران کم آبی در سطح کشور و همچنین در سطح استان و شهرستان داشته باشیم.

وی گفت: با اجرای طرح داناب در سطح کشور، می توان از ظرفیت دانش آموزان به عنوان سفیرانی در سطح خانواده هایشان بهره برد و فرهنگ مصرف بهینه و درست مصرف کردن را گسترش داد و انشالله با بالا رفتن سطح آگاهی خانواده ها، در آینده ای نزدیک، شاهد تغییرات مثبت در زمینه حفاظت و صیانت از منابع آبی خواهیم بود.

دیگر مدیری که در این جلسه بیاناتی داشت، مهندس کایدونی، مجری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد بود که ضمن تقدیر از همکاری نزدیک آموزش و پرورش در اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب)، روند انجام تفاهم نامه ها و جلسات مشترک با آموزش و پرورش استان را در زمینه طرح داناب برشمرد و گفت: بخاطر شرایط کم بارشی و بوجود آمدن تهدیدات مختلفی که این کم آبی بوجود آورده بود، ضرورت اجرای طرح های مختلف را بیش از پیش ایجاد کرد که طرح داناب نیز در همین راستا تصویب و اجرایی شد که امسال برای دومین سال در سطح استان در حال اجراست و امیدواریم با تلاش و همکاری نزدیکی که آموزش و پرورش استان با آب منطقه ای دارد، اثرگذاری ویژه آن را شاهد باشیم.

در پایان، آقای مجلسی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به بحث اهمیت آب پرداخت و در عین حال بر جایگاه مدیریتی و حاکمیتی وزارت نیرو تاکید کرد و گفت: یقینا، داشتن برنامه و اعمال مدیریت آینده نگر می تواند کشور را از خطرات و تهدیدات کم آبی و بحرانهای پیش آمده، نجات دهد و خوشحالیم که افراد دلسوزی در رأس کار هستند و در این میان، خانواده آموزش و پرورش نیز، با توجه به رسالت ذاتی، وظیفه خود می داند تا هرگونه همکاری و همراهی ای که لازم باشد را در اختیار آب منطقه ای قرار دهد.

کد خبر: 314
  تاریخ خبر : 1395/02/22
 مسئول روابط عمومی
 654
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 14
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 561
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 2,036,028
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/25 07:34:03
  • شناسه IP شما : 3.12.111.155

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :