|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهمئی

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آّب شهرستان بهمئی به ریاست معاون فرماندار و با حضور اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه استان کهکیلویه و بویراحمد، در این جلسه، محسن افروزی، رئیس اداره منابع آب شهرستان و دبیر جلسه، با مرور مصوبات جلسه قبل و ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بارندگی، منابع آب زیرزمینی و آب سطحی شهرستان، اهمیت و نقش پروژه های در دست اجرا و مطالعه شرکت آب منطقه ای در تعادل منابع و مصارف منابع آب، روند عملیات اجرایی طرح آبرسانی از سد کوثر به لیکک و حومه را تشریح کرد.
 افروزی، با تشریح قوانین و دستورالعملهای و اهداف طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، از پر و مسلوب المنفعه نمودن بیش از 110 حلقه چاه غیر مجاز با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی، نصب 5 دستگاه کنتورهوشمند بر روی چاههای آب، جلوگیری از حفر بیش از 10 حلقه چاه غیر مجاز جدید در طی سالیان اخیر خبر داد و گفت: اداره منابع آب شهرستان در کنار پیگیری طرح های حیاتی و لازم الاجرا تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان از جمله طرح آبرسانی و سد های سرآسیاب، قلات و اخذ مجوز تخصیص سدهای در حال ساخت جهاد کشاورزی، اقدامات قانونی و قضایی لازم برای برخورد با تخلفات در بخش آب بالاخص در زمینه حفر چاه های غیر مجاز، پمپاژهای غیر مجاز رودخانه ای و تجاوزات به حریم و بستر رودخانه ها بشدت پیگیری خواهد کرد.
 وی، همچنین با بیان اینکه هیئت محترم وزیران در جلسه 9 / 8 / 1397 به پیشنهاد شماره 100 / 31 / 34483 / 97 مورخ 21 / 7 / 1397 وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قوانین آب و محیط زیست کشور، کشت برنج خارج از استان های گیلان و مازندران را از طریق چاه های آب و ایستگاه های پمپاژ های آب سطحی ممنوع اعلام کرده است و بر این اساس مدیریت جهاد کشاورزی موظف است نسبت به معرفی کشت های جایگزین برنج اقدام و با فعالیت های ترویجی و اعطای کمک های فنی و اعتباری حمایت های لازم را به عمل آورد، لذا می طلبد با همکاری جهاد کشاورزی و محیط زیست شهرستان اقدام لازم برای اجرای این مصوبات صورت پذیرد. 
رضا راهدار بهمئی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدمات چند ساله جهاد کشاورزی در راستای اشتغالزایی و رونق تولید در سطح شهرستان را تشریح و با اشاره اقدامات قانونی در حال انجام برای تامین آب پایدار باغات و زراعت های آبی در سطح شهرستان با همکاری مجموعه شرکت آب منطقه ای، اجرای و اصلاح سیستم های آبیاری نوین برای صرفه جویی و افزایش یهره وری آب را از اهداف مدیریت جهاد کشاورزی ذکر کرد. ایشان ضمن بیان آخرین وضعیت سد ایلی آباد و طراحی و اجرای ایستگاه پمپاژ آن برای بیش از 400 هکتار اراضی مستعد، از شروع مجدد عملیات اجرایی سد سیاه شیر در صورت تصویب اعتبار در کمیته برنامه ریزی را نوید داد. ،مهدی نصیری رئیس اداره منابع طبیعی آخرین روند اجرای پخش سیلاب قلات – پشت تاوه را تشریح و از افتتاح و بهره برداری از این طرح در آینده نزدیک خبر داد و گفت که با توجه پتانسیل های بالقوه شهرستان در نظر داریم اجرای یک طرح دیگر آبخوانداری و آبخیزداری در روستای کت را کلنگ زنی و اجرا کنیم. 
همچنین، حکمت الله سنایی، فرماندار شهرستان بهمئی، با اشاره به اینکه این شهرستان با میانگین بارندگی بیش از 500 میلی متر در سال، دو برابر متوسط کشوری را تجربه کرده و حجم بالای رواناب های سیلابی با توجه به شرایط توپوگرافی خاص شهرستان، می طلبد برنامه مناسبی برای تکمیل طرح های تغذیه مصنوعی، پخش سیلاب و سد های کوچک در حال اجرا و مطالعه من جمله تغذیه مصنوعی سولک، پخش سیلاب کت، سد های کوچک سیاه شیر، قلات و سرآسیاب صورت پذیرد و ضروری است بازدید مشترکی از محل این پروژه ها توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان صورت و ملاحظات لازم تصمیم گیری و تقسیم بندی بودجه شهرستان با توجه به اهمیت آب و نقش آن در توسعه صنعتی و کشاورزی و ایجاد اشتغال مولد، در نظر گرفته شود.
 رئیس شورای حفاظت منابع آب بهمئی، گفت: در مجموع با اجرای طرهای در دست اقدام شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب روستایی و شهری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی از یک طرف و اقدامات حراستی، حفاظت و جلوگیری از تخلقات منابع آبی، می توان چشم انداز مثبتی برای تامین آب پایدار در بخش های مختلف مصرف اعم از شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان متصور بود که ان شالله با تلاش و پیگیری مجدانه دستگاه های اجرایی مذکور این محقق خواهد شد.
 فرماندار بهمئی، هماهنگی جهت تعامل هرچه بیشتر بین ادارات بخصوص با مراجع قضایی و انتظامی جهت جلوگیری از وقوع تخلفات در بحث تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها برای پیشگیری از خسارات سیلاب ها را ضروری دانست.
وی از مدیریت جهاد کشاورزی خواست در صورت اقدام به سرآب بندی کانال های سنتی جهت کشت محصولات تابستانه کشاورزان محترم این امر را با هماهنگی و حضور کارشناسان امور آب شهرستان صورت دهد و باید کانال های سنتی به صورتی بهبنه سازی و اصلاح گردند که صرفا به اندازه سطح زیرکشت حجم آب را انتقال دهد نه اینکه کل آب رودخانه از طریق کانال ها انتقال و موجبات اعتراضات حقابه بران پائین دست گردد. 
فرماندار در پایان ضمن تاکید بر حفاظت کمی و کیفی تالاب برم الوان، ضررورت تعیین تکلیف حریم و بستر و احداث طرح های گردشگری اطراف تالاب برم الوان با در نظر گرفتن منافع کشاورزان ذی حق قانونی را خواستار شدند.

 

کد خبر: 754
  تاریخ خبر : 1398/02/25
 مسئول روابط عمومی
 322
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 16
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 4,563
  • بازدید دیروز : 2,820
  • کل بازدید : 1,999,317
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 13:56:25
  • شناسه IP شما : 52.14.85.76

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :