|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دیدار مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با امام جمعه یاسوج

در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و معاونین و مدیران این شرکت، جهت دیدار با امام جمعه شهر یاسوج، صبح امروز در دفتر وی حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار که در فضایی صمیمانه و آکنده از رضایت و امیدواری حاضرین بود، ابتدا مهندس داوودی مهر، مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ضمن ادای احترام و سپاس از امام جمعه محترم یاسوج و با اشاره به سیمایی از بخش آب استان و افت منابع آبی از جمله آب زیرزمینی که بخاطر کم بارشی و برداشت های بی رویه در سالهای اخیر در سطح استان بوجود آمده، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با اینکه استان پر بارش و دارای رودخانه ها و رواناب های زیادیست ولی در سالهای اخیر،کم بارشی و همچنین، مصرف بی رویه، خصوصا در بخش آب زیرزمینی، مشکلات و چالش های عدیده ای را برای مردم، بویژه کشاورزان عزیز بوجود آورده و متاسفانه افت شدید سفره های آب زیرزمینی را نیز در پی داشته، به گونه ای که به تبع آن، برخی از دشتهای استان، به دشت ممنوعه تبدیل شده است.

وی، افزود: تنظیم مصرف و در واقع مدیریت و ایجاد تناسب بین منابع آبی موجود و میزان مصرف، یک ضرورت است که بر اساس دستورات شورای عالی آب کشور، اقداماتی می باید انجام گیرد و شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، به عنوان متولی و نماینده وزارت نیرو در سطح استان، این وظیفه را بر عهده دارد و بر همین اساس، طرح ملی احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، که دارای بندها و بخش های مختلفی از جمله، جلوگیری از حفر و همچنین پر و مسلوب المنفعه کردن چاههای غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای مجاز، اطلاع رسانی وفرهنگ سازی مصرف بهینه در میان مردم و .... می باشد را طی سالهای اخیر انجام داده و انشالله، این رسالت با همکاری دستگاههای ذیربط و حمایت ها و هم اندیشی ائمه محترم جمعه و جماعات، با قوت و تاثیرگذاری بیشتر ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: یقین داریم که با توجه به فرهنگ حاکم بر مردم استان و همچنین جایگاهی که روحانیت معظم و معزز نزد آحاد جامعه دارند، آنچه از زبان آنها بیان شود، مقبولیت و انشالله تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و بر همین اساس، ضمن تشکر مجدد از توجهات و نصیحت های مشفقانه و دلسوزانه امام جمعه محترم یاسوج نسبت به فرزندان خود در شرکت آب منطقه ای، از محضر ایشان درخواست داریم تا در تریبون های نماز جمعه و دیدارهایی که با سازمانها و گروههای مختلف مردمی دارند، بر موضوع حفاظت و صیانت از منابع آبی و مصرف بهینه این نعمت الهی تاکید داشته باشند و انشاالله شاهد تغییرات رفتاری مثبتی در میان مردم باشیم.

مهندس داود همچنین خواستار دیدارهای مستمر مدیران این شرکت و کسب فیض و راهنمایی از محضر امام جمعه یاسوج شد و گفت: امیدوارم دیدارهای بیشتر و با حضور فعال مدیران و کارکنان این شرکت و بهره مند شدن همه از راهنمایی و نصایح کارگشای امام جمعه محترم شهرمان، میسر شود.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین، حاج آقا حسینی، امام جمعه محترم یاسوج، با ابراز خرسندی از این دیدار و آرزوی موفقیت برای مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و سایر حاضرین، با ذکر روایات و احادیثی از قران و ائمه اطهار(ع)، درباره نعمتهای الهی و شاکر بودن انسان در قبال پروردگارش، گفت: اولین چیزی که خداوند متعال آفرید، عقل است و این عقل، انسان را به سوی خوبی و پرهیز از بدی کردن سوق می دهد و به او می گوید که نیکی کن، راهنمایی کن و ... و بر همین اساس، چون انسان عقل دارد، بنابراین مسئول است.

وی، افزود: اسلام مطابق با عقل و فطرت است و چیزی خلاف خلقت انسان نمی گوید و به انسان می گوید که تو مسئول هستی در قبال اعمال و رفتارت و بنابراین باید رفتار و اعمالمان را آنگونه انجام دهیم که بعدا مورد مواخذه قرار نگیریم.

امام جمعه یاسوج، اظهار داشت: بعد از هوا مهمترین نیاز انسان برای زنده ماندن، آب است و همانطور که قرآن می فرماید، هرچیز زنده ای را از آب قرار دادیم، بنابراین درست مصرف کردن آن یک واجب و تکلیف دینی است، و این موضوع به گونه ای است که حتی نسبت به آب مصرفی در گرفتن وضو نیز تذکر و توصیه های زیادی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، افزود: نکته ای که باید نسبت به آن توجه شود، بحث فرهنگ است و فرهنگ مناطق و شهرهای مختلف در نحوه چگونگی استفاده از منابع الهی از جمله آب، متفاوت است و باید روی این مساله کار زیادی صورت گیرد تا انشاالله آنچه را که صحیح تر است به مردم آموزش داده شود و با گذشت زمان، جزئی از رفتار و فرهنگ مصرفی آنها شود و ما نیز وظیفه دینی و ملی خودمان می دانیم تا هر امکان و ظرفیتی که در خود می بینیم در کمک و همراهی با دستگاههای متولی، دریغ نکنیم.

وی، گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری نیز تاکیدات زیادی بر آن داشته اند و فرموده اند که این بحث باید از خود دولت شروع شود، بنابراین لازم است تا تغییر رفتار مصرفی و مدیریت درست مصرف را از خودمان شروع کنیم و ایجاد کنیم تا در میان مردم نیز با پذیرش بیشتری مواجه شود و بنابراین، آب را باید مثل حیات که همان زندگی مان است حفظ کنیم و چه خوب است که از خودمان شروع کنیم.

کد خبر: 358
  تاریخ خبر : 1395/05/31
 مسئول روابط عمومی
 886
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 22
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 663
  • بازدید دیروز : 5,521
  • کل بازدید : 2,000,938
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 13:56:25
  • شناسه IP شما : 3.143.9.115

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :